Show hier je horlogekist/box/doos

Heb je toevallig een foto van de achterkant van die Aviator 8?

Winders leveren alleen extra slijtage op…

Voor meer info, mag je altijd een privé bericht sturen mvg.

3 likes

Ik vind het wel fijn als ik de regelmatig te dragen automaten niet hoef bij te zetten, maar geen idee, extra slijtage? Dat weet je zeker? Ik lees overal dat het juist goed is?? Vind ik wel interessant om te weten!

Ik heb mijn horlogekist/box/doos via Etsy bij Fish and Father laten maken in Engeland.
Gepersonaliseerd; volledig notenhout, voorzien van mijn initialen, degelijk slot met twee sleutels en dan voor 12 horloges i.p.v. de standaard 10 horloges.
Was best een uitgave, maar ik vind nu eenmaal dat een horloge collectie dient te worden gehuisvest in een horlogekist/box/doos die iets uitstraalt :smiley:
De inhoud op de foto klopt niet meer, de Seiko Prospex is er uit en er is een 50 jaar oud in perfecte staat verkerend horloge van mijn opa en een Longines Spirit bij gekomen.

11 likes

Ja, het zorgt gewoon voor continu belasten van alle mechanische delen.

Meer beweging, meer wrijving, meer slijtage.
Zeker de tandwielen voor de opwinding van een ETA 2892/2824 slijten toch al vrij hard.

Let wel: ik zeg niet dat je een horloge 10 jaar stil moet laten liggen. Dat is weer een ander uiterste.

4 likes

Thanks!

Bedankt! Ik zal later nog even een foto van de binnenkant maken. De kist is zonder machines gemaakt, op de schuurmachine na. :smiley:

2 likes

Ik besef mij dat ik nog een aantal ‘oude’ horlogeboxen heb liggen. Geen super kwaliteit, in prima staat, maar gebruikt. (Amazon)

2 boxen met 12 vakken/kussentjes en
3 boxen van 24 vakken/kussentjes.

Misschien kan iemand er iets mee/heeft iemand er nog wat voor over.

Wel ophalen.
Zo ja, ff PB.

3 likes

9 likes

:grinning:

1 like

Vermeend Breitling fan?

Ik heb d’r eentje laten maken in Portugal. Ben d’r nog steeds zeer content mee.

1 like

Zeker, 3x Breitling, 1 Omega, 2x Tag Heuer(niet op de foto 1x Montblanc 2x Frederique Constant en 1 x Zeno watch, maar ZEKER een Breitling liefhebber, die draag ik wel dagelijks !! O ja en, naast een aantal, vooral zonder financiële waarde, maar voor mij waardevolle “verhaal” horloges, en een nep Bolex die ik jaren geleden van een dierbare overleden vriend heb gekregen, die in de horloge doos zitten, en voor mij enorme emotionele waarde hebben, maar wat een ophef over die prul van een paar tientjes, hahaha (inmiddels al spijt dat ik e.e.a. heb gedeeld)

1 like

Ach ja :man_shrugging:

Feit blijft dat het hier niet is toegestaan om nepperds te plaatsen. Waarom jouw foto’s er nog steeds staan is mij een raadsel.

Dat begrijp ik, dan moeten ze die foto eraf halen, maak ik wel een nieuwe zonder de “Bolex” is ook niet opzettelijk gebeurd, gelukkig maak ik ook wel eens een foutje haha

1 like

stuur jij eens even een foto van je doos chloro

4 likes

Aah classic.

Zo beter?

2 likes

Geen shitters in mijn doos Snelle. En ook geen fakes. Wel te weinig ruimte. Ik zag laatst een op maat gemaakte doos met ruimte voor 18 horloges en elk kussentje had het merk van het horloge erop. :heart_eyes:

2 likes