Show hier je horloges met LCD en LED display

Dank je voor het delen, je blijft toch echt de lcd held hier!! Dus - als ik weer wat moed heb ga ik het zeker nog eens proberen - hoewel ik een vermoedelijk zelfde Indus heb waarbij het me wel lukte :thinking:

9 likes

Vandaag binnen gekomen, een Quantum USA led uit 1977

Werkt perfect en ziet er top uit…helaas blijft maar een paar dagen hier, hij gaat door naar @Serge2 als cadeau voor al het werk wat hij afgelopen tijd voor me heeft gedaan.
Ik hoop dat we hem deze af en toe met deze aan de pols gaan spotten

14 likes

Gaaf met die geïntegreerde bracelet :+1:

1 like

Een Instar van Solid State met een gewone kroon i.p.v. drukknoppen om de tijd in te stellen:

10 likes

Aparte machine dit ! :+1:

1 like

Ik heb inmiddels aardig wat loop/sloop exemplaren liggen. Moet eens een overzichtsfoto ervan maken en delen met jullie. Zit echt leuk spul tussen.
In de tussentijd wil ik even aandacht vragen voor het volgende:

1 like

Deze even crosspostren :person_shrugging:

6 likes

Ik heb weer eens een oude Citizen Crystron model uit 1976 gevonden.
Deze ga ik weer wat mooier maken.

Het schermpje ziet er wat vuil uit en de kast een het glaasje hadden wat krassen en beuken.

Fase 1 is klaar, kast en glaasje zijn weer als nieuw. Ik heb de knoppen gereinigd en de kast en het glaasje gepoetst.

Ik zal fase 2, schoonmaken van module, later plaatsen. Om te laten zien hoe deze module en scherm in elkaar zit.
Kast en glaasje zijn weer als nieuw :hugs:

10 likes

Tof dat je weer wat van je expertise deelt, benieuwd naar de volgende post :hugs:

2 likes

Bij deze kan ik laten zien dat een ‘vlek’ op het scherm nog niet perse hoeft te betekenen dat het LCD paneel is ingebrand. Zal het binnenkort posten als het uitelkaar ligt.

5 likes

Wow, dat is nog eens leuk om mee te krijgen :pray:t2:… Heb er zo best wel een paar (gelukkig niet weggegooid :slightly_smiling_face:!

2 likes

Module zit met 2 schroefjes voor batterij aan de achterzijde en 2 schroefjes aan voorzijde vast

De vlek zit aan achterzijde van het paneel. Bij deze modellen zit de polarisatie filter er los op.

Even schoonpoetsen en dan weer inelkaar zetten. De volgorde van alle lagen is wel belangrijk.

De module is nog een ouderwetse keramische printplaat. Aan de glimmende soldeerpunten kun je zien dat het nog prima eruitziet van binnen.

Volgorde van veersysteem voor voorste knoppen moet ook in juiste volgorde weer terug.

En weg lelijke vlek! :hugs:

18 likes

Wow knap staaltje werk :+1:

1 like

Fantastisch :muscle:t2:

1 like

Deze is uit de serie van eerste LCD horloge met Alarm :alarm_clock: ter wereld!

Een Citizen Crystron Alarm uit 1976 met een mooie band.

21 likes

11 likes

Die ziet er nog heel strak uit zeg. Mooi hoor.

1 like

Ik heb het zelf deels ‘gepoetst’ , enkel met schuurpapier. Spiegelglad aan de zijkant t/m korrel 3000. En brush toegevoegd met schuurspons :hugs:
Glaasje heb ik gelaten zoals het was.

1 like

Het ziet er uit alsof hij zo uit de verpakking komt. Mooi gedaan. Veel plezier bij het dragen.

1 like

Echt mooi resultaat :ok_hand:

1 like