Mooi Edgar… prachtige gouden LCD ![]()
Dank!
Deze reparatie was erg tricky.
Het paneel was stuk ( zwarte vlekken door een breuk )
Ik had een donor paneel gevonden van een ander type (0532) waar de polarisatie filters voor en achter niet meer goed waren en je de cijfers bijna niet meer kon zien. Heb van de originele kapotte scherm de polarisatie filters voor en achter eraf gesneden. Achterzijde (met stippen en groen vlakje) weer op de werkende gelijmd met GS Hypo cement, voorzijde ligt er op en zit vast met de originele klem die het schermpje op zijn plek houdt.
Origineel zaten er in de gouden versies van die tijd een roze achtige reflector.
Ik heb er een zilveren ingezet omdat dit beter leesbaar is, en ik het ook mooier vind. Seiko logo zat los en heb deze ook weer vast gezet. Passende bandje komt van AliExpress en heeft exact de zelfde kleur. Helaasf geen 24 karaats goud, maar ben er heel blij mee ![]()
Wow da’s door bijten ![]()
Het was de enige optie met de onderdelen die ik tijden had liggen.
Was eigenlijk een test om het resultaat van Hypocement te zien. Geen enkele bubbel en je kan met gemak hetgeen teveel is aan lijm aan de zijkanten verwijderen. ![]()
Het groene zeskantje zit trouwens los van de rest van polarisatie filter. Ik dacht dat het erop was geplakt maar er zit een zesvoudig gat in waar het groene weer in komt
Ook apart dat groen - bij mij (in stalen versie) is het gewoon neutraal ![]()
De goudzoeker krijgt lekker wat extra bling bling dus ![]()
Dat is een 0532 geloof ik. De mijne is 0533. Er is nog een versie 0531 met alleen een randje om de zeskant (gedrukt op polarisatie venster) En een versie 0534 met groen zeskantje van dit type.
Allemaal met zeskantje secondes
(Of hoe je dat ook maar mag noemen)
Heb er ook een paar. Ook die display die door zn ‘pins’ bij elkaar wordt gehouden is tricky; hier begint altijd de (lcd lekkage) ellende. Ben er zuinig op, maar wel gestopt met -verzamelen van- dit uurwerk
Nog een grote berg onderdelen, dat wel, dus misschien gaat het bloed ooit nog een keer kruipen ![]()
Dat valt mee bij dit type. Zit met 3 schroefjes vast aan de zijkant.
Dan is de 0531/0532/0533/0534 lastiger met z’n klem zonder schroeven. ![]()
Leuk! Ik deze ook. Cosmetisch mooi maar overleden.
Kijken of de uc2000 app werkt. (Android)
Ik heb ooit één aangeschaft met een groot keyboard en een printer. Kon basic draaien. (Kado voor goede vriend)
Tja, bij dit model breekt dat als je je horloge laat vallen helaas. Wat bij bijna alle gebroken schermen van dit type het geval is.
Bij demonteren heb je er geen last van want het is 1 geheel ![]()
Volgende project. Nieuwe kast gescoord voor een 0533. (Slechts 15 euro!)
Nu maar weer een module ervoor repareren en een bandje scoren ![]()
Wonderbaarlijk hoe goed veel van die wegwerp lcd horloges het na vele jaren nog doen. Ze zijn dan wel de eerste R in Chronograph vergeten, maar het uurwerk is blijkbaar van goede kwaliteit.
En zo kwam het binnen (achterste horloge):
Frame stickertjes uitgelaserd voor de 0533 paneel. Oude polarisatie filters van gebroken schermen gesneden, maar daarbij beschadigd het zwarte randje.
Omdat ik dit zelf niet strak over kan verven heb ik maar zwarte stickers gelaserd. Dan ziet het paneel wat ik heb er weer origineler uit als het een strak frame erom heeft ![]()
…sterk werk ![]()
Heb inmiddels een module weten te fixen uit de onderdelen bak ![]()
Binnenkort zien we het eindresultaat ![]()