Show hier je horloges met LCD en LED display

:+1:t2:

10 likes

Vorige week kwam er een Citizen Crystron Alarm voorbij op MP. Heb deze overgenomen en de module was werkend! Ontbrak alleen het veertje voor alarm maar die had ik nog wel liggen. Had al een hele tijd een kast met niet de juiste module maar wel werkend, dus alleen de tijd. Nu dus weer compleet origineel en met werkend alarm! :alarm_clock:

De allereerste LCD module met Alarm functie ter wereld :sunglasses: uit 1976

19 likes

NBD Vintage Seiko LCD omgebouwd met (Duits) radiogestuurd module.
Altijd de juiste tijd :slightly_smiling_face:

14 likes

11 likes

Een Red Led er eens ingooien :sunglasses:

14 likes

Dat dacht ik gisteren ook, even kijken of de red led het nog doet. Batterijen erin en top :ok_hand:t2::+1:t2:

Vanmorgen weer gepakt en niks meer :face_with_peeking_eye::grimacing: batterijen getest en die waren nog goed. Toch nieuwe in gedaan en kom nu niet verder dan dit op het scherm :sweat:

Geen idee, gisterenavond hele avond gedragen, op de kast weggelegd en toen ineens niks meer.

Iemand een idee?

14 likes

Altijd weer afwachten :sunglasses:

1 like

Een gaar circuit/module. Over het algemeen zijn dit meestal ‘hughes aircraft’ modules. Gare en goedkope(re in die jaren) shit, niet gemaakt om de 40+ jaren te overbruggen. Helaas

Die Texas Instruments van jou blijft wel lekker doorbuffelen, @pmannaert :+1:

3 likes

Toch vreemd dan dat het hele middag/avond werkt en dan ineens niet meer…

Ik heb echt ZOveel onbetrouwbaarheid meegemaakt met deze modules, dat ik daar echt mee ben gestopt. Onlangs nog een project (geen hughes) maar weer geen succes, nu ben ik er echt helemaal klaar mee :grinning:
Ik laat mij niet meer triggeren door die fantastische kasten :wink:

2 likes

Geweldig leuke horloges, veel gehad en allemaal kapot helaas. Dus deze ook weer in de rommelbak :sweat:

Klein kansje dat het kristal buiten specificaties is gaan werken door ouderdom. “Even” een amder 786.432Hz kristal er in. (Als het inderdaag Hughes is) Soms werken ze bij mij weer als ik de batterijen een paar keer eruit en er weer in doe.
Ik vind de hughes modules nog best redelijk van kwaliteit trouwens, NSC (National Semiconductor) is erger.

https://www.watchuseek.com/threads/led-watch-dead-or-still-alive.1726290/

3 likes

Ik vind NSC en Hughes allebei erg Martijn. Als ze werken ben je blij, na een batterij wissel dan weer niet.
Die chips/circuits zijn super onbetrouwbaar. Dode digits hebben we het dan nog niet eens over gehad
Behalve TouchTron’s komen er bij mij geen LED’s meer binnen.

2 likes

Thanks, treads gelezen en dat gaat voor mij buiten mijn boekje om :grimacing::face_with_peeking_eye: dus helaas.

Ik laat m een paar dagen liggen en dan nog eens proberen met nieuwe batterijen.

1 like

Die zijn idd fantastisch. Kunnen helaas problemen krijgen met de connecties van de leds, uitvallende segmenten.

15 likes

Mooi ja die ledjes. Deze Mercury heeft ook een stopwatch en dag aanduiding. Dus wel zonde

:pray: :person_shrugging:

Deze is niet zo oud als die andere gave horloges van jullie, maar ik vind 'm wel mooi! Helaas wel af en toe wat moeilijk af te lezen door het negatieve display.

4 likes

Kijk eens op newdwf.com daar zit nog wel eens iemand met nos modules.

1 like

Mag het een troost zijn deze werkte perfect tot vorige week …nwe cellen aangeschaft…

Nix leven nog derin :triumph:

7 likes