Show hier je horloges met LCD en LED display

Die zijn stuk voor stuk echt heel gaaf!

Deze amerikaanse LCD maar weer eens omgedaan voor vandaag.

9 likes

Linksonder verspringen de seconden, rechtsonder staat de datum.

8 likes

Deze had wel even behoorlijk wat TLC nodig na forse batterij lekkage.
Normaal gesproken begin ik hier niet aan als ze zo erg zijn aangetast, maar omdat dit zo’n uniek model is werken na veel soldeerwerk en een aantal silver epoxy reparaties alle functies weer.
Helaas is er 1 digit zwak ( datum 3 en 10), maar ik kan niet herleiden welke dit is (niet goed te zien in half licht, en ook geen mapping in service manuals beschikbaar bij Ricoh, zoals bij Seiko) dus dit laten we maar zo.

Dit uurwerk heeft een perpertual calendar waarbij de dag vd maand knippert, en de dagen vd week die op een zondag vallen. Je kan terug en vooruit scrollen door de maanden, waarbij je zelfs jaren verder kan scrollen en ook in die maanden exact dagen van de week kan herleiden uit de knipperende zondagen. Ik vind dit echt fantastisch :slight_smile:

Heb er al een paar in NOS staat die ik zelden draag, nu dus een beater :wink:

13 likes

Na twee weken bijna alleen maar Vostoks gedragen te hebben, wou ik nu wel weer wat anders dragen, dus daarom de Fossil maar weer eens gepakt.

10 likes

12 likes

Who loves ya, baby?

9 likes

Waar het logo voor staat, heb ik nog niet kunnen achterhalen. Ik zie een O en een gekantelde 3, maar meer kan ik niet van maken.

2 likes

Als ik op google lens zoek, komt iemand op Reddit met Haverhills Navigator, maar dat is hetzelfde horloge met een ander merk, ze zijn ook met Aqua, Shaon, Innovative Time en nog een paar andere namen uitgebracht. Zelfs met Seiko erop, maar ik betwijfel dat dat echt een Seiko is.

2 likes

5 likes

Ja, van dit type zijn er ontzettend veel van allerlei verschillende merken. Ik heb er ook eentje met Omega er op, zal vast ook geen echte zijn. Hieronder een deel van mijn collectie. Alleen het logo kon ik niet herleiden.

5 likes

Ik had wel een paar van die dingen om je pols gezien in dit topic, maar dat je er zoveel van hebt… petje af!

1 like

En nog een paar met dezelfde wijzerplaat maar van een ander merk:

En nog eentje van hetzelfde merk, maar met een andere bezel:

4 likes