Show hier je horloges met LCD en LED display

Help!
Een goudkleurige vliegende schotel geland op mijn pols.
:joy: :joy::joy:

Athos, van de rommelmarkt deze week.
Loopt goed.

16 likes

Mooie!
Zit ook een leuke band op, had ik ooit eens op een Mondaine, geloof ik

2 likes

Wat een toppertje! Heel mooi model!

1 like

Lijkt wel op een NSA band inderdaad. Ik moet in de fossiele laag onderdelen nog een originele band hebben liggen.

Mooie, lijkt wel een ESA 9315 in te zitten. Als er een soort honingraat structuur achter de lcd cijfers zit.

1 like

Mooi hoor!

Deze toevalstreffer keert mee terug naar huis - de batterij er in en dan 2018 zien te activeren

3 likes

Ook weer een erg leuke aanwinst. Esa werkje wat iets weg heeft van Emdee’s werkje, alleen mis ik daar (zoals martijn al opmerkte) de structuur van het reflectie paneel. Wel raar, verder heeft het werkje de correcte layout (qua pushers)

Dank je - vind het zelf ook de eerste mooie TAG die ik tot nu toe ben tegengekomen :wink:
Of staat dat nu voor datum? :innocent:

:wink:
Die kan evt de donor zijn voor de Indus waar ik nog steeds erg in geinteresseerd ben … zucht
Je weet me te vinden he?

Dat is waar ook! Ojee - en die doos klokkies is toch al zo leeg aan het raken :smiling_imp:

1 like

Jajaja … Stuur nou maar een PBtje :wink:

2 likes

Er zit wel een struktuurtje achter maar niet speciaal zeshoekig.
Striktuur is hoe dan ook lastig op de foto te krijgen, bij deze dan.

3 likes

Het is hem wel hoor, ESA 9315, prima uurwerk.

2 likes

Hij loopt dan ook keurig netjes.

1 like

Robuuste MAJESTIC werkt perfect maar voor de rest onbekend merk

1 like

Deze gekocht als onderdelen donor omdat ie ongetest was.
Donor wordt het niet, deze is veel te mooi…


Keramieken circuit, Optel display dacht ik.

Knopjes aan de achterkant.

Origineel “JB Champion” bandje.

13 likes

Da’s weer een hele beste Martijn! Doet me een klein beetje denken aan mijn oude Timex-jes maar die hebben lang niet zo’n mooie structuur in de display… Respect!

1 like

Mooie aanwinst!
Wat voor uurwerk draagt deze, uit welk jaar? Display lijkt idd Optel, met zn ruitjes
2001 is misschien een knipoog naar de film 2001: a space odyssey uit '68?
Ik vind dat lettertype op de dial ook fantastisch :+1:

2 likes

Ik zal eens zoeken bij de foto’s, zou inderdaad optel kunnen zijn, keramieken circuit met open wire bonds voor zover ik me herinner. Deze heeft een vergelijkbaar circuit, minder mooi lcd.

Nog wat plaatjes gevonden.

Module zit op het deksel vast, drie pootjes op het deksel die door de module heen gaan, drie van die wegvliegende ringetjes.
De Waltham zit waarschijnlijk net zo in elkaar.

O ja, jaren 70 ga ik van uit :slight_smile:

1 like