Show hier je horloges met LCD en LED display

Heeeeeeerlijk verhaal - keep them coming!

Ah mooie catch in deze staat. Ik heb zelf de A159-5000 zonder doos… Gefeliciteerd, weer een hele leuke voor het LCD &LED topic

Ik zag net dat deze bijzondere Citizen in de verkoop kwam.

https://uhrforum.de/citizen-vintage-lcd-alarm-chronograph-30-5529-gold-t337616

Mooi ding, mooie prijs toch?

Heb weleens een enkele versie gehad (1 dial, 1 display + temp)

Super!! Was ook in de verleiding deze te kopen maar niet zo handig …en net al een soortgelijke Pulsar - niet werkend - gekocht. Gefeliciteerd met deze dubbele slag!

Zijn broertje is vorige week ook ‘uit collectie’ gegaan

4 likes

En ik had hem op marktplaats alweer te koop zien staan bij de koper :wink:

Een ware Marktplaats-slet…en dat op heur oude dag.

Ik zie hem niet, heb je een link misschien?

Heb ik ook op die Pulsar gemerkt, dat scheef hangen stoort behoorlijk.
En nog even mbt je reactie waarom ik hem kapot kocht - meestal zitten er in dit soort oudjes geen batterijen, en dus hoop ik dan hetzelfde geluk te hebben als jij met deze ‘defecte’. Alleen ontbreekt dan bij mij weer de kennis en durf om hem uit elkaar te halen voor algehele reiniging, dus lukt het heel vaak niet :wink: Succes op MP met de verkoop Edgar

Thanks Edgar, maar voorlopig doet die helemaal nada dus hij ligt in de ziekeklokjesdoos :disappointed::grimacing:

Ik heb een aantal van deze uurwerken volledig geserviced in de afgelopen decennia. Is ook wel nodig na batterij lekkage, wattestaafje en alcohol voldoen niet echt (wel in bovenstaand geval, blijkbaar liep het horloge daarna weer. Maar ws met de nodige prut achter de diverse andere onderdelen). Een behoorlijk gepriegel met het fijne radarwerkje dat verscholen ligt in oa de plastic behuizing; volledige demontage is de enige optie. Daarna reinigen, alle onderdelen smeren met de juiste olie etc.
Daarna heb je iets betrouwbaars.

Mijn persoonlijke favoriet is de SEIKO H239-502B

5 likes

Zeer mooie kastvorm vind ik Ernst - dezelfde als mijn Pulsar denk ik - maar vooral die tweeter(?) linksboven is helemaal iets speciaals. Doet me dan weer teruggrijpen naar de Alarm Booster die ik ooit samen met een Casio Multi Alarm vond…


2 likes

Het analoge deel is ubergeil met die schuine rand er omheen, maar ik vind die speaker weer alles verpesten.

Bij Citizen zijn er ook met speakertjes :stuck_out_tongue_winking_eye:

(geleend van pinterest) en dan met voice memo, ook een wannahave!!!

1 like

Sure - of een Seiko Messagewatch om over boodschappen te appen met het thuisfront :yum:

1 like

Jaja net terug gevonden bij verhuizing …in bijna perfecte staat…wat n lol hier

Licht doet t ook nog

8 likes

Niks beters dan zoiets fantastisch moois vinden in je eigen archief toch? Gewoon stoppen met Marktplaats en Ebay en je oude spullen doorsnuffelen :microscope::smirk:

ja en nog gewoon in perfecte staat ook he…doekje erover , bandje verstellen en klaar.
Fantastisch bandje btw.
Ik zag 1 pitje rechtsboven,en wat aan de achterkant vanwege batterijwissel blijkbaar maar voor deze leeftijd waanzinnig.

1 like

Gefeliciteerd man, de mijne komt hiermee vergeleken uit een timmermanswerkplaats :yum:

Op het forum ook mooie verhalen over - zoals deze https://www.horlogeforum.nl/t/
kostte-wat-moeite-toch-een-nieuw-aanwinst-nerd-seiko/11237?u=domega

4 likes