Show hier je horloges met LCD en LED display

Dat is denk ik wel het mooiste, maar moeilijk te krijgen.
Moet je alleen die enorme tepels er nog afvijlen :rofl:

Ik denk het, maar er zijn een paar SNJ023 eigenaren op het forum. Ook met stalen band
Je kan een " gezocht" item plaatsen


Deze?

https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/3X/2/c/2c48e170375f2e3d2bcb2fc28ffb9a0484e80b07.JPG

Helaas (voor jou) blijft dit stijl-icoon in de verzameling. Hij staat op mijn todo lijstje voor reparatie.

1 like

Grappig - tot december nog nooit van Piratron gehoord, en nu al weer de tweede gespot - die van jou heeft vlg mij een beetje Casio uiterlijk - is daar verband mee dat je weet? !


Deze ronde Piratron lag in Duitsland op mijn weg


3 likes

Je komt ze nog wel eens tegen op de Duitse e-bay. Soms zelfs met verschillende melodieĂ«n. Kwalitatief wel een trapje lager dan de oude Casio’s.

1 like

Best een leuk model !
Heb er zelf nog ergens twee nosjes van liggen, weet alleen niet meer waar
 Komen wel weer eens boven water

Deze werden ooit geleverd aan de Black Mesa Research Facilty (New Mexico desert, USA) :

3 likes

Zien er gaaf uit @ernst - een bekend typje inderdaad. Was hier vanwege flinke schade aan het polijsten geslagen, komt er onder het laagje ‘staal’ een beetje een bronskleur tevoorschijn. Mmmmh net een mooi passend stalen bandje bij gevonden, maar och die jaren tachtig waren behoorlijk flex dus ik accepteer het ‘verlies’
 :tired_face:

Dank voor de tip Edgar, ik heb er zelf eigenlijk helemaal geen verstand van en hier leren we allemaal weer wat van! Fantastisch zo’n forum, toch?
Dikke duim en ik kijk in ieder geval uit naar jouw nieuwe inzichten! :+1:

1 like

Ik begrijp dat je geinteresseerd bent in LCD. MartijnV en ikzelf zijn denk ik al jaren de voornaamste verzamelaars hiervan op dit forum. Door op onze avatars te klikken kom je in ons profiel en kan je een beetje gaan graven in onze posts van de afgelopen tijd, ik weet zeker dat je dan veel interessants tegenkomt van je gading. Veel kijkplezier alvast!
Mocht je vragen hebben (technische vragen, niet over koop, verkoop of prijzen enz), je mag altijd een PBtje sturen :+1:

3 likes

Meestal defect door batterij lekkage. Betreft een praktisch solid state circuit, waarvan meerdere contacten kunnen zijn aangetast. Opgehoopt (soms minder zichtbaar) vocht tussen diverse contacten kunnen evt (ook) storing veroorzaken.
Volledig demonteren (zeer voorzichtig zijn met LCD paneel, is op zichzelf best stevig en dik maar vrij kwetsbaar door manier van bevestigen); volledig reinigen en drogen; paneelhouder monteren, paneeltje even met hand plaatsen en met batterij testen of er digits verschijnen; Effect = weer in elkaar zetten, geen effect = eea doormeten, testen of het quartz crystal draait en kijken of er misschien ergens een gecorrodeerd contact opnieuw moet worden gesoldeerd (nadat je oude soldeertin hebt verwijderd). Een goede microscoop is handig, voor mij onmisbaar.
Het feit dat je lampje brand is hoopvol, dat je spookbeelden hebt nog meer, dus zou met reinigen opgelost kunnen zijn. Succes :+1:

1 like

Ah jammer Edgar - Is bij mij ook al tijdloos dit leuke Seiko model :disappointed:

1 like

Met dat geinige 3xAAA boutje uit china? :grin:

Succes hoor, Edgar. We hoeven jou blijkbaar niets meer te leren. Gelukkig hoef je het dan ook niet meer te vragen, best een opluchting.
Dag, Edgar.

3 likes

even een celletje in deze CONSO geplaatst of ie het nog doet, yes :fox_face:

5 likes

6 likes

Super leuk klokje! Fantastische ‘budget’ 80’s ‘analog’ digital. Dikke duim voor deze :ok_hand:

De design afdeling van Seiko zat bij deze op het puntje van de stoel :+1:

1 like

Het Piranha logo met Piratron vind ik toch mooier :thinking:

2 likes

Kom ff spammen met mn seikootje.

4 likes

Voetjes op de grond met mijn eerste LCD :fox_face:

4 likes

Meister Anker pols meter horloge. Module die er in zit komt jullie vast bekend voor :slight_smile:



4 likes