Show hier je horloges met LCD en LED display

Ik heb ook zo’n kleintje :wink: Een Seiko F02S-5010. Een vroege LCD. Echt een basic modelletje zonder poespas. Zelfs geen lichtje. Ik draag m regelmatig, want het is toch een geinig ding. Ik heb er een nieuw glaasje voor binnengekregen en moet die er nog steeds een keer inzetten. Na het weekeind maar eens proberen .

2 likes

Qua design vind ik het wel weer minder ‘clean’ maar deze is ook wat minder vroeg lijkt me. Op Ebay zag ik een hele gave die er net tussen in zit zo te zien Ernst

1 like

Nou deze is niet echt een damesmaatje geloof ik, en waarschijnlijk ook niet Zwitsers. Maar wel weer heel erg strak en zonder poespas.


Heb ik dus toch nog een horloge meer dan ik dacht :innocent:

1 like

Die is inderdaad een stuk strakker.
Die van mij is trouwens een F023-5010. Gezien het serienummer waarschijnlijk uit 1977.

1 like

In de categorie dames/heren? vind ik deze andere Japanner toch nog altijd een toppertje…!

6 likes

enkele close ups gemaakt van het kastje is volgens mij toch hééél proper heb nu ook gezien dat er een O ring in het dekseltje zit daarom misschien geen pakking



1 like

Ik vind deze erg leuk: rond model met opvallende, eigenwijze indeling. En nog heerlijk simpel: een knopje voor het licht, een verzonken drukker voor verstellen, en dat is het. :smiley:

7 likes

Continental Swiss made? wel nog in nieuwstaat


5 likes

Dat staat er niet hè :smile:

1 like

Mikrolisk zegt iets anders :sweat_smile: Ergens in Mumf Basel

Vloeken in de kerk, wat mij betreft, Edgar :wink: Maar leuke spelerij
Wel een vrij nette 5030 kast, zou leuk zijn als je daar de originele band nog bij hebt :+1: Nu nog het uurwerkje

1 like

2 likes

6 likes

Zeer fraai exemplaar + mooie setup. Eén van de meest klassieke Seiko LCD modellen (in de zin dat velen deze direct herkennen als de vintage Seiko LCD)
Lente breekt aan, dus lekker knaller met deze Seiko. Doen het prima op een polo

2 likes

Dit topic maar weer eens wat leven in blazen!

7 likes

Allez een RODANIA erbij zetten

1 like

Helemaal afgekard, maar doet het nog steeds

2 likes

Texas jaren 70 denk ik meegenomen op marktje v. 1eur. er zaten wel uitgelopen batterijtjes in heeft iemand een idee om het wit rest poeder te verwijderen ?@svmnb1 en @Maurits
gaven al enkele tips

1 like

Het uurwerk is zeer waarschijnlijk verlijmt. Het is sowiezo risicovol om eea toch open te breken omdat de digits van deze uurwerken enorm kwetsbaar zijn; elke digit, van printplaatje naar led diode, wordt verbonden door een miniscuul koperdraadje, die redelijk snel loslaat. Meestal ligt over alle led diodes een poxy (hard) of een siliconen laag om eea te fixeren. De chips zijn over het algemeen ook vrij zwak (gaat fouten vertonen, loopt/staat vast etc etc)

Het werkje in jouw Texas Instruments LED ziet er op het oog nog erg netjes uit, na batterij lekkage. Witte poederige en droge aanslag is het ‘betere’ resultaat na aging/lekkage van de batterijen :slight_smile: (zaten er batterijen van een Japans merk in?)

Samenvattend;
Het uurwerkje er even uit wippen en dus niet demonteren. Beide polen op de printplaat en de kruisvormige verbinding tussen de batterijen (bovenzijde) even reinigen met wattenstaafje en alcohol 96%/isopropyl. Ook even de responsplaatjes naar de pushers aan de zijnkanten meenemen (niet te veel alcohol, staafje deppen op een papieren zakdoek)
Prik je wattenstaafje ook nog even op de pushers aan de binnenzijde vd kast en even spinnen/draaien (pas op dat je de dial niet raakt met alcohol)
Daarna even testen met een setje passende knoopcelletjes.

De kans is vrij groot dat 'ie dan goed werkt (als er geen andere onderdelen toch zijn aangetast)
Ik ben benieuwd!

Dit is best een iconisch led klokje. Werd destijds in rond de mid 70’s erg goedkoop en in grote aantallen gemaakt, maar komen tegenwoordig niet zo heel vaak meer langs (waren ‘wegwerp horloges’ vanwegen de plastic behuizing)
De jouwe lijkt nog helemaal origineel met zn bruine band. Ook nieuwschierig naar de voorkant :wink:

Edit: Ik zie aan de min zijde nu ook blauwe aanslag in de rand. Hoe dan ook, eea in zicht reinigen en wie weet :+1:

2 likes

Bedankt Ernst ik ga je deskundig advies ’ proberen ’ op te volgen :ok_hand:


2 likes