Show hier je horloges met LCD en LED display

75_n_kosmonauta_26
het kan ook zo :slight_smile: inclusief saffier glas

7 likes

heel gaaf exemplaar!

Wowā€¦zoiets zoek ik. Welk model is dit? Erg mooi!

Hoi, is geen vintage, maar een model van G Gerlach, de Kosmonautaā€¦

1 like

G Gerlach, de Kosmonauta

Die heb gehad, alleen tot 3 keer teruggestuurd omdat de Datum-functie steeds op hol sloeg. Verder erg fijn en draagbaar horloge.

Sinds gisteren een trio

Drie generaties adventure/sensor Casioā€™s dus! De rechtse NA vond ik zo tough - die kon ik ondanks mijn verzamelstop niet laten liggen. Nu nog een nieuwe LithIum cel erinā€¦

3 likes

Leuk! Die middelste vind ik het mooiste, echt zoā€™n typische 80ā€™s/90ā€™s Casio. :sunglasses:

2 likes

En @domega, mijn vader kreeg die middelste ooit nieuw van ons voor zijn verjaardag. De hele dag daarna zat hij tussen zijn gasten naar zijn horloge te staren, piepā€¦piepā€¦pieppiep :smile:
Ik hoop dat ie hem weer eens kan vinden, als ie niet al verdwenen isā€¦

2 likes

Geweldig verhaal Martijn! - ik moet 't voorlopig doen met de paar uren zon die hem nog activeren. Maar dat levert dus niet genoeg stroom voor functies >>> er zal een nieuwe accu in moetenā€¦

De middelste werkt gewoon op een lithium cel.

1 like

Klopt, en de rechtse op een Lithion accu werd me verteld Martijn. En installeren schijnt risky te zijn met veel kans op springende veertjes :sweat:

1 like

Ik meen me te herinneren dat de middelste op twee knoopcellen draait, en daardoor wat meer kwetsbaar. Maar ook iets meer vintage :wink:
De linker idem. Alleen rechts draait op lithium

1 like

Werkt de sensor nog goed? Vaak zijn die kapot gegaan in dit werkje. Zou leuk zijn, ik vindt het zelf een van de leukste vintage sensormodellen. Ook een enorm fors horloge ā€¦

1 like

Je zal vast gelijk hebben, ik kan me nog herinneren dat we konden kiezen tussen ā€œeen ronde of een vierkanteā€ en dat ik mijn moeder ernstig aan raadde vooral de vierkante te nemen wat een ronde kon natuurlijk nietā€¦
Ik heb er in Frankrijk nog mee gesnorkeld, dieptemeter gebruikt :slight_smile:

1 like

Sensor zou ik even moeten checken Ernst - ik heb een aantal barometer etc klokjes maar eerlijk gezegd gebruik-check ik de functie nooit, draag ze zelden omdat ze zo groot zijn :wink:

1 like

Heel erg leuk, dat je deze ā€˜gewoonā€™ hebt gebruikt waar 'ie voor gemaakt is. De goede oude eind jaren 80 :grinning:

1 like

Mijn vader is weer liefhebber dus hij vond vooral de barometer functie heel leuk.

2 likes

Er is geen leven na de dood :disappointed_relieved:

jammerā€¦

new in the box :smirk:


Hong Kong made :thinking:

4 likes