Show hier je horloges met LCD en LED display

Tel uit je winst :smiling_imp:

1 like

2 x 50 % = 1 :ok_hand:

1 like

Seiko A133, een heel vroeg alarm horloge uit 1977.

6 likes

image

9 likes

Heb je die gekocht? Leuk ding!

1 like

Netjes!!

1 like

Een van de beste LCD 1970’s case designs van Seiko. Ook het enige A133 model (er is ook nog een uniek A134 model, die haalt het niet bij dit strakke design)
Mbt het bouwjaar van deze Seiko breek ik nog steeds mn hoofd over de vraag waarom Seiko in dat jaar koos voor een uurwerk met alleen een alarm (en geen chrono, de A158 en A159 waren toen al op de markt)
Ze zijn vrij zeldzaam
:+1:

2 likes

Ah fantastisch die worldtimer - zo uit de doos?!! Bij deze van mij kreeg ik jaren geleden (oude voorraad) helaas de doos niet - was ‘kwijt’.

Worldtimers blijven een interessante afwisseling met die duizenden duikers en chronografen, dus deze gaat voorlopig niet weg
:relieved:

3 likes

Mooie aanwinst :+1:
Toch niet een horloge van ‘de Roemeen’ ? (iemand die onder meerdere namen LCD horloges ‘spamt’ op de bay)
Doet het allemaal leuk voorkomen met foto’s op afstand (en de meeste horloges ‘zonder doos’, terwijl ze wel met de doos zijn gefotografeerd). Heeft ook erg veel aanbod op zn diverse acounts (met, maar vaak zonder originele band).
Maar ik vertrouw de inwendige uurwerkjes voor geen meter. Snelle handel.

Ik vind deze qua kast ook erg leuk. Lijkt ook wat kleiner dan de A158 of heb ik dat mis? Het zal ongetwijfeld te maken hebben gehad met de prijs. Zo’n A158 was destijds natuurlijk erg duur, deze denk ik wat minder dan.

Helaas werkt alleen het lampje niet en is de band niet origineel :disappointed_relieved:

1 like

Het formaat is identiek. Zelfs de display is in grote lijnen identiek (optisch bijna 100% identiek)
Het moet wel een prijsding zijn geweest. De kwaliteit van de A133 en A134 uurwerken is ook minder, al lijken de uurwerken op het eerste gezicht van onderzijde gelijk. Echter, de + en - connectoren laten sneller los na corrosie door batterij lekkage. Een vd redenen waarom je ze weinig meer ziet.

1 like

Oké mijn vader heeft hem gevonden! Hopelijk krijg ik hem weer eens aan de gang :slight_smile:

6 likes

Smartwatch avant la lettre
:slight_smile:

4 likes

broertje leeft in elk geval

band was verteerd, en nu een zwart metalen schakelbandje aan

3 likes

Heb er een hier te koop staan!

8 likes

4 likes

Kost dat?

11 likes

En de mijne. Oude foto. Ben er nog steeds heel blij mee ondanks dat ik ‘m niet meer zoveel draag.
image

Jaren terug had ik ook nog de pluton. Verkocht om fondsen vrij te maken. Kijk er nog met plezier op terug.

4 likes

De NA, citizen crystron LC

10 likes