Show hier je horloges met LCD en LED display

Ikzelf ben opgeleid als industriele vormgever en de ultitieme stap voor mij is zelf een horloge ontwerpen en fabriceren.

1 like

Je hebt een uitstekende smaak, Mat. Ik zie dat graag :+1:
Heb genoten van je nieuwe aanwinsten de afgelopen tijd, inclusief deze. Kijk uit naar je rekenmachine van Hughes!
Groet, Ernst

1 like

Weer met je eens…:roll_eyes:

Valt mee - denk ik dan… maar hier valt de mm fanaat weg, en ook de flipperaar schiet er niet hard genoeg mee op lijkt het - time is money :zipper_mouth_face:

Ik vind zelf dat dit draadje gedragen en in leven moet worden gehouden door ‘nieuwe’ enthousiasten, zoals Mat, LeenV, edgar enz.
Niet door de topicstarter, of mijzelf. Ik lees hier graag af en toe, maar voor mij is dit verder geen ‘ontdekkingstocht’

1 like

OK ik ben dan wel de topicstarter maar ervaar het nog altijd als een ontdekkingsreis als ik nieuwe posts oppak - oude of nieuwe is mij worst Ernst. Zolang ze zich met hun bijdragen maar kunnen onderscheiden van het staccato dikke Seamasters en Seiko’s geweld.:blush::wink:

1 like

Mee eens hoor, vandaar dat ik ook erg enthousiast kan worden van Mat’s aanwinsten en smaak. Die Hughes LED met een memory functie is heel bijzonder :+1:
Ook de Guarda Val is te gek; een prachtige zware kast en ditto band. Deze modellen (uurwerk + kast) zijn er in meerdere merken, ik had er ooit ook een.
@Mat : de knoppen worden met een raar en kwetsbaar (niet eerder gezien in lcd werkjes) systeem aangestuurd. Strakke geveerde ‘snaren’ tussen kast en uurwerkje binnen de kast. Goed bekijken (de houding van deze onderdelen tov het circuit) en evt herstellen zodat de contacten hersteld zijn …(zo uit geheugen, maar kan er op puntjes naast zitten. Jaren geleden)

2 likes

Dank dank :+1:. Vanmiddag ga ik een en ander openmaken.

Op youtube staat filmpje van mijn favoriet …

Beetje vreemd verhaal. Ik had deze oriënt op de kop getikt en de verkoper had en verstuurd. Nu mailt hij mij dat hij twee pakketjes heeft verwisseld. Ik krijg een seiko van een Franse klant en die Fransman krijgt deze mooie oriënt. De verkoper vraagt nu de zending te weigeren zodat deze wordt getourneerd… Pffff hopelijk krijg ik ooit nog deze mooie (niet werkende) oriënt.!

3 likes

Dit is echt een hele leuke. En zeldzaam ook
Jouw zilveren versie met originele band is erg mooi
Het uurwerkje is maar 2(!!!) mm dik
Het heeft dan ook een printplaat van ‘papier’ :slight_smile:
Ik hoop dat je hem nog gaat ontvangen, en dat 'ie dan ook werkt!

Ik heb de gold plated versie, weet je ook direct hoe de display eruit ziet:

Mocht het uurwerk toch gaar zijn, en je wilt hem kwijt, dan weet je me te vinden, hoop ik. Ik neem hem dan graag van je over :wink:

3 likes

Gaaf dat jij een dergelijk uurwerkje in je collectie hebt!
Ben gevallen voor het design en oude oriënt horloges hebben toch ook wel een apart plekje in mijn hart. Net als de spacesonic tribute houd ik deze voor je in gedachten…

1 like

Vroegâh waren ze technisch toch ook al tot veel in staat.

2 likes

Zojuist uit de USA. Twee hughes calculator watches.
Blijft altijd schrikken die importkosten …
Mooie conditie.

5 likes

Extreem gaaf! Doen ze het nog?
http://www.timetrafficker.com/watches/led/hughes-calculator/index.html

2 likes

Ja allebei in uitstekende werkende conditie! Originele case en instructies zaten er bij (1x)
Ik denk dat ik die op de achtergrond (het oudere model) weer in de verkoop gooi. Persoonlijk vind ik die minder mooi. Maar ja, tesamen zijn ze ook weer compleet zeg maar. Ik twijfel dus.

1 like

Denk er inderdaad goed over na, krijg je ooit wéér zo’n model te pakken. En anders hou ik het verkoop gedeelte wel in de gaten :slight_smile:

3 likes

Hierbij een originele SEIKO message watch.
Destijds gekocht in ik geloof 399 Guldens , dat vond ik toen aardig prijzig, maar mijn moeder kon me zo wel bereiken :slight_smile:

2 likes

Heb je interesse ?

Moderne versie…

2 likes