Show hier je horloges met LCD en LED display

Dat kan wezen, Mat
Maar; Ik was de eerste (21 juli), én: ik heb het werkende donor uurwerk
Kijk maar :wink:

Ik wilde zeggen, ik heb nu twee reserveringen van joú genoteerd!

1 like

Joh! :slightly_smiling_face::+1:

1 like

Citizen crystron ana digi uit 1979. Had de zwarte versie al maar die werkt ( nog niet) naar behoren. Deze is echt in nieuwstaat.

13 likes

Ik vind deze Orient uit 76 een juweel. Zó degelijk gebouwd! Als een tank.
En deze is NOS, mint condition. Originele doos en garantiebewijs/instructie boekje.

10 likes

Geweldig!

@Tonosama , ik heb die NIMH accu gemonteerd maar mijn display begint meteen te knipperen. Batterijspanning blijkbaar te laag. Had jij hier ook last van?

Groeten,

Coos

Prachtig hoor :ok_hand:

1 like

Heel gaaf :+1::yum:

Net opgehaald. Ben erg benieuwd of hij met een nieuwe batterij weer werkt :+1:

3 likes

Spannend. Ouwe batterij laat meestal de stroom aansluiting op het circuit wegrotten. En anders is het überhaupt een kwetsbaar uurwerk, circuit schijnt niet zo betrouwbaar te zijn.

1 like

Er was inderdaad een hoop groene aanslag onder de batterij in het uurwerk. Dat heb ik schoongemaakt maar helaas liep hij met een nieuwe batterij niet. :expressionless: Ik had helaas niet de goede batterij op voorraad maar had een andere geprobeerd, maar meestal is dat niet een super groot probleem toch?

Nee als de 1,5 volt maar op de juiste plek komt. Alhoewel een te dikke batterij weer voor allerlei ander onheil kan zorgen.
Als het licht werkt dan komt de stroom aan zeg maar. Misschien heb je mazzel als je de batterij een poos laat zitten, dat heeft bij mij wel eens gewerkt.

1 like

Het is inderdaad gewoon 1.5v en qua dikte ook goed, alleen de diameter wat kleiner. Bedankt voor de tip, ik ga het proberen. Wel balen als hij niet zou werken want ik vind het echt een enorm gaaf model. Typisch een horloge dat in het echt 10x mooier is dan op de foto.

Ja LCD dat blijft me altijd een raadsel. Segmenten die niet vol doorkomen bij een constellation, nog maar eens nieuwe ‘merk’ silveroxide batterijen en dezelfde verminkte cijfers > dus balen…
Maar na een paar dagen bingo!!
Nu laat ik hem natuurlijk wel even met rust voordat ik functies ga checken, en dan heel misschien toch dat nieuwe glaasje bestellen :roll_eyes:

Ik maak wel eens de “zebrastrips” tussen lcd en circuit schoon, vaak goed resultaat.

1 like

Tja @MartijnV - volgens mij verschillen we een aardig beetje in durf!
't duurt bij mij al lang voordat ik een dekseltje open, maar doe ze meestal wel weer heel erg snel dicht…
En zeker Omega’s, pas nog bij een Equinox, wist niet hoe snel ik hem weer dicht moest doen :thinking:

Dat vind ik het jammere van LCD horloges vaak, de beperkte houdbaarheids datum. Helaas zijn ze dan ook zonder extreem dure reserve onderdelen niet meer te repareren :frowning:

1 like

tja voor de flipperaars hier is er geen eer aan te behalen, ik denk dat je al blij mag zijn met 50% werkend in je collectie LCD’s :wink::innocent:

4 likes