Show hier je horloges met LCD en LED display

Ja, van bepaalde horloges, zoals die in mijn avatar, is het genieten zolang ze het doen, als ze stuk zijn is het meestal voorbij.

2 likes

Mijn 0624 is langzamer hand ook steeds slechter geworden. :expressionless: Daarom heb ik er ook moeite mee die forse bedragen neer te tellen voor een LCD horloge. De G757 van vandaag was ook een leuk extratje, maar zou er zeker geen honderden euro’s voor neerleggen waarvoor je ze op Ebay ziet gaan.

Deze doet het gelukkig nog steeds, net nieuwe batterij in gedaan.

10 likes

Zo cool apparaat he :yum: …Is het wel LCD? Lijkt wel op die oude radiowekkers waar elke keer een blaatje omslaat… :grin:

download

2 likes

Helaas nog geen geluk met mn G757. Ik heb zoals je zei de batterij in laten zitten maar tot nu toe zonder succes. Het lampje werkt wel weer. Dus dan ligt het puur aan het LCD paneel dus?

Circuit zal (ergens) overleden zijn.

1 like

Ja hoor, en die Siemens heb ik ook!
Mijn horloge heeft een zeer vroege vorm lcd.

3 likes

oh die oude dingen Nils?!! :roll_eyes:

2 likes

Ja daar heb jij er volgens mij ook nog wat van staan :roll_eyes::smiley:

1 like

Martijn zegt het al :+1:
In de G (jouw seiko) en de D (bijv de 138) series zitten erg kwetsbare printplaatjes.
Seiko heeft hier bijzonder dunne circuit lijnen gebruikt en de essentiele lopen helaas recht onder de batterij door. Meestal zijn deze uurwerken dus kapot.
De G757 is een erg leuke Seiko, maar dus kwalitatief helaas erg belabberd (in de jaren 80 liep het wat terug vwb de Seiko LCD kwaliteit). Ook zijn ze (met respect voor jouw ‘Octopussy’) zwaar gehyped vanwege de ‘bond’ films (net als de sterk gehypte -als dat een bestaand woord is- en veel te dure Seiko ‘Arnie’)

Het zou tof zijn als ie weer tot leven komt!

2 likes

Ach, ik zie nog iets interessants :slight_smile:

1 like

Ze zijn IRL dan ook enorm mooi. Erg bijzonder qua kast ook en een mooi formaatje. Ik begrijp daarom wel dat ze een stuk meer opbrengen dan een standaard LCDtje.

Dat is ook weer zo’n horloge dat gewoon uniek en leuk is. :wink:

1 like

Daar ben ik het natuurlijk mee eens

Idem.

Maar beiden ‘gehyped’ en overschat. Niet vwb model, wel vwb de techniek en zeker vwb de vraagprijzen. Doe mij dan maar de H357, jammer dat die niet in de ‘Arnie’ zit…

1 like

Die modules en lcd panelen hebben gewoon een beperkte levensduur.

Dat onderschrijft toch wat ik zeg. Als iets kapot is moet je opzoek naar (extreem dure) vervangende modules/onderdelen. Als je verder leest:

Ah, dan heb ik het verkeerd begrepen. Ik dacht dat hij opzoek ging naar een nieuwe module.

De levensduur van een mechansich horloge of een quartz horloge is mits goed onderhouden in ieder geval langer dan van een LCD.

zat is zeker de moeite waard even te informeren. Tnx :+1:

1 like

Toch zijn (lekkende) batterijen vaak de achilleshiel van LCD horloges. Wanneer je een ( waterdicht) LCD klokje goed behandeld, af en toe reinigt en de lege batterij niet laat zitten, kan je er echt een werkend leven lang van genieten. Iemand noemt hier de prijzen belachelijk en de horloge’s ‘gehyped’. Het is vraag en aanbod. Iedereen wil immers James Bond zijn. :sunglasses:

1 like

Met dit horloge is iets vreemds aan de hand.
Hij heeft een jaar of 40 in een lade gelegen en is nooit gebruikt geweest.
Bij het batterij plaatsen liep de lcd “vol” maar er was ggeen tijd te zien.
Ik dacht, die is stuk.
Na een dagje rusten kwamen ineens de cijfers zichtbaar in beeld.
En kon ik de tijd instellen. Gedurende het instellen verdwenen de cijfers weer en werd het scherm weer donker.
Na een paar uur rusten kwamen de cijfers weer in beeld. En liep de klok nog op tijd.
Als ik de klok nu draag, wordt het scherm weer donker. Na rust weer goed.

In feite heb ik dus nu een bureau klokje…

Weet Iemand wat dit fenomeen nu precies is?

2 likes

Prachtig horloge! Door veroudering is het lcd gevoeliger geworden voor warmte. Dit effect kreeg je eerst alleen maar als ie een poos in de volle zon werd gedragen, nu al bij lichaams temperatuur. Voor zover ik weet niets aan te doen.

2 likes

Wat een pech … nuja, het was een gokje van 23 euro. Compleet met doos en gebruiksaanwijzing.

1 like