Show hier je horloges met LCD en LED display

Net binnen, komt op de “ooit nog eens aan toe komen” stapel. Maar ik wou hem alvast ff laten zien :slight_smile:
Moet schoongemaakt worden e.d.

6 likes

Ah mooi met dat blauw! Een dikke like, veel te weinig te zien hier die Orients Lcd´s. Heb er zelf ook nooit één gevonden in mijn verzameltijd, maar deze komt waarschijnlijk ook niet uit nl??

Leuk Martijn!
De blauwe plaat is dikke :+1:
Ik heb er twee (een nette en een beater) en kan je misschien een tip meegeven. Met beiden heb ik de ervaring dat de knopjes slecht reageren (ook na service); ze reageren beter aan de pols (aarding?) en de knopjes reageren ook beter als je ze bij indrukken een "beetje naar boven trekt"
Het lijkt een ‘euvel’ van dit zeldzame werkje

1 like

Dit horloge aangekocht, moet uit Mexico komen.
Alleen DHL besloot uit eigen beweging, omdat mijn straat open lag en de bezorger wel 20 meter moest lopen om bij mijn brievenbus te geraken, direct het horloge retour te zenden. In totaal hebben ze 1 halve poging gedaan om het te bezorgen. Ik noem het niet eens een poging. DHL : Zender was niet thuis ( geen briefje in de bus) en we hebben ook nog geprobeerd u 1 keer te bellen. Ik ben er toevallig achter gekomen dat het horloge alweer op de terugreis was.
DHL Nderland is nu weer bezig met DHL Mexico om uit te zoeken waar het is mis gegaan en het alsnog weer op te halen en te bezorgen op mijn adres.

Resultaat tot nu toe ; horloge is de wereld rondgevlogen, is 20 meter voor mijn deur gestrand, heeft mij verzendkosten gekost, mijn mexicaanse verzender $48 aan retour- en invoerkosten, een maand discussie, bellen , mailen. En het horloge ligt nog steeds waar hij begon te liggen. Ohja, en DHL is de enige die er tot nu toe beter van is geworden… wat een bedrijf zeg.

Hopelijk komt dit meest ongroene horloge maar prachtige ooit nog in mijn handen. Kan ik hiermee meteen alle urenn kosten eens berekenen.

4 likes

Deze zie je ook niet zo veel…

3 likes

Die heb ik ook, moet er weer eens een batterij in doen. Lekker groot :slight_smile:

2 likes

Lekker dan. Is toch wel een erg gaaf horloge. Dan is de gewone post soms makkelijker, die droppen het gewoon bij de Primera. (Of vergelijkbare zaak met post agentschap)
Ik heb weinig vertrouwen in terug gestuurd spul, ik ben twee mooie horloges op die manier kwijt geraakt.

3 likes

Gaaf :+1: …analoog maar dan digitaal :thinking::grin:

1 like

Casio AN-8

7 likes

8 likes

Weer een stukje van de bescheiden Casio collectie uitgebouwd, natuurlijk weer geen bandje meer maar verder best blij mee!!!

5 likes

Nog niet echt Edgar, maar volgens een uitgebreid blog wat ik er gisteren over las zou die meting bij dit type juist zeer nauwkeurig zijn omdat bij oude modellen als deze de echte sensor nog buitenop gemonteerd zit. En dan nog is er blijkbaar een optie om mét of zonder compensatie van pols weer te geven…wordt aangeduid in scherm maar heb ik nog niet uitgevogeld. En ik moet de andere zonder worldtimer die ik er bij kocht ook nog even checken …

Ja schijnt vlg blog een echte topper te zijn. Bedankt voor de handleiding copy, was ik nog niet ingedoken want de review was al behoorlijk uitgebreid. Ook gaaf vind ik de aanduiding voor de gemiddeld laagste en hoogste temperatuur per tijdzone, allemaal natuurlijk wat nerdy maar ik heb nu eenmaal iets met function watches dus heel blij met deze twee na´s

LCD topic maar een beetje op gang houden, want het zijn hopelijk toch ook mooie tijdsbeelden die je met sommige modellen weer oproept bij anderen…

5 likes

Leuke klok - Ook al eerder vlg mij, zag hem vorige week nog als verlopen! Vind het een leuke dial, en dan is die op MP nog met de originele band uitgerust dacht ik.

Hebbes!! Hij is nog mooier dan verwacht

1 like

Gelukkig :slight_smile:

LCD is LCD… of die nu in een casio van 19,99€ zit of in een breitling van 4999€ :wink: .

Greets, P

4 likes

In de 80s zaten in de ana-digi Breitlings zelfs gewoon dezelfde uurwerkjes als in de Seiko’s en Citizens.

1 like