Show hier je horloges met LCD en LED display

Eenvoudig Pontiac International lcd-tje

7 likes

Alleen al die leuke band :sunglasses:

Fijn ook dat er Special Edition op vermeld staat. :ok_hand:

Is het niet gewoon een Junghans binnenwerk?

Top dat die het doet @Tonosama Heb ooit eens op de markt een stuk of 5 van die Radio Controlled horloges gekocht, elk batterijtje dat er in ging kon ik meteen weggooien :thinking: :persevere: Heb ze nog wel ergens, en de bandjes waren nog bruikbaar…

Eindelijk eens die oude Electronika van de Rikketik geopend, beetje schoongemaakt en ondanks een ontbrekend kontaktje getest… maar helaas…:slightly_frowning_face:
Dan maar in een lijstje aan de muur :crazy_face:

2 likes

3 likes

Ik weet zo uit mijn hoofd niet welke types, maar een aantal calibers hebben kortsluiting nodig na batterijwissel om ze aan de gang te krijgen. @MartijnV weet het wellicht.

2 likes

Volgens mij heeft deze standaard al kortsluiting :crazy_face:
Maar bedankt in elk geval :wink:

1 like

Die Sovjet lcd horloges hebben ook een standby stand, aan en uit te zetten door twee knopjes tegelijk in te drukken. (Weet niet meer welke) Was wel schrikken toen ik er per ongeluk achter kwam. Ik heb wel eens een speciaal gereedschapje er voor gezien.
Die van jou ziet er wel ietwat krokant uit…

1 like

Hahaha wat is krokant in het Russisch Martijn?:yum:

Ik mis zowiezo een klemmetje tussen de twee batterijen dus na wat gehannes om die te verbinden en knopjes te activeren was ik het testen al snel zat :crazy_face:

1 like

хрустящий :smile:

1 like

Certina projectje weer opgepakt. Schroefje van batterij contact afgebroken dus beetje schipperen, de verdiepte pusher weer een beetje responsief gekregen, lampje werkt ook pfff… Helaas, daarbij blijven de aanduidingen nogal slapjes, zal wel weer iets met vuile contactjes en/of polarisatiefilter te maken hebben??!

6 likes

Zeldzaam bij jouw dat je er direct van kunt genieten zonder poespas :blush:
Mooie aanwinst proficiat :yum:

Zoiets moet ik ook nog ergens hebben liggen. :thinking: Was ooit een megahype…

3 likes

Nog niet aan toe gekomen. Maar zoals ik je op MP al aangaf zal ik je op de hoogte houden.

Fantastische ervaring weer over een toch al ‘beroemd’ horloge. Bedankt en gefeliciteerd met je aanwinst :+1:

Sinds 1980 in mijn bezit. Gekregen van mijn vrouw in de tijd dat we verkering hadden. Toen ze hem kocht vroeg de juwelier : weet u dat wel zeker want dit horloge kost 499 gulden :grinning:

13 likes

Deze Seiko A029-5010 lag al een tijdje in het projecten laatje. Liep netjes, maar de tijd was niet te verstellen. Vanavond maar eens geopend en het bleek dat er behoorlijk wat oxidatie op verschillende contacten zat, met name op het deel wat contact maakt als de knop aan de rechterkant wordt uitgetrokken (“set” functie). Alles netjes schoongemaakt en nu werkt ie weer naar behoren.
Wat een heerlijk horloge. Deze had ik veel eerder moeten schoonmaken. Ik ga er het weekeind van genieten.

11 likes