Show hier je horloges met LCD en LED display

Gaaf, een afstandsbediening op je horloge!

2 likes

Heel gaaf altijd die extra-functionele horloges, hele leuke ook deze van @HansvR :yum: En naar wat ik er van gelezen heb werden er in de tijd dat ze actief verkocht werden nogal eens grappen mee uitgehaald bij buren en gezinsleden. Heb ze zelf nooit getest (2 van Casio en 1 cloon) maar vind het design nog altijd geweldig :hugs:

1 like

Ben benieuwd welke.
Let op: die Russische LCD’s hebben een bijzondere opstartprocedure bij nieuwe batterijen. Geen beeld betekent nog niet persé kapot :nerd_face:

1 like

Thanks voor de waarschuwing…

Goed dat ik hem nog niet even getest heb dus, hoewel ik niets van de voorgeschiedenis weet natuurlijk. Er is zowiezo al enige groene wildgroei op min en plus kontakt, de schroefjes en het verbindende klemmetje dat de 2 batterijen moet verbinden ontbreken, en een geel maskertje achter het glaasje lijkt korter dan zou moeten en verschuift enkele mm.

En ik zag ook al geen kleine drukknopjes, maar alleen drie stuks verzonken :thinking:
Dikke sjnert dus :sweat_smile:

1 like

Vorig jaar mijn Seiko ´Pan Am´ (op deze foto uit een oude HF post) verkocht maar ik hield toch een zwak plekje voor World Timers :sweat_smile:
Dus nog niet eens de zaal binnen bij de Rikketik en voor de ingang had ik al deze nieuwe Casio gescoord :crazy_face:


En dan ´s avonds ook nog eens die fantastische verlichting ontdekt - die Rikketik kan weer effe niet stuk bij me :hugs:

En dan ook nog eens net zoveel telenummers opslaan als op mijn vintage Casio´s dus…

4 likes

Hahaahaaa imitatie schroefjes zijn mijn eerste verzamelthema :yum::yum:

Sanyo ana-digi, midden/eind 80’er jaren als mijn geheugen mij niet in de steek laat.

4 likes

Thanks, maar ik ben niet zo van ĂŠĂŠn type horloge, veel meer van diversiteit. Analoog heb ik al jaren een vintage Seiko Navigator, kundig door @Aad57 gereviseerd en nu nog ergens anders onderhanden voor een final Lumen touch.
Ook analoog quartz verder nog een gekke Seiko World Timer.
Voor digitaal heb ik meerdere Casio oldworldtimers maar een interessante Ana Digi met wereldtijden functie ontbrak gewoon nog! En nu niet meer😋 met deze strakke Casio!


Naast worldtime nog 3 alarms, telefoonnr geheugen, stopwatch, countdown, signal en oh ja die hele mooie randverlichting. Een beauty voor peanuts imho.

2 likes

Da’s ook een aparte met die verticale info tekstjes, wel een coole Sanyo gespot zondag maar laten liggen voor een Ana Digi Citizen die waanzinnig mooi patina had ( tweede van rechtsboven op de foto)

7 likes

Doet het digitale deel het nog steeds?

1 like

Moet ik nog checken…:relieved::relieved::grimacing:

1 like

Net uitgevonden hoe ik die Sanyo in 24-uurs modus krijg. Na elke batterijwissel weer een uitzoekerij hoe die dingen werken… :roll_eyes:

Tja die klepjes of batterij dekseltjes vind ik zelf superslim. Maar als ze ontbreken :nauseated_face::nauseated_face::nauseated_face::nauseated_face:
Zo mis ik 'n Citizen dekseltje dat nu net weer wat kleiner is dan bij de meeste ( voornamelijk lcd) kasten, 13mm doorsnede !!!
Ook de Rikketik gaf geen oplossing, en toch best veel gezien.
Misschien hier iemand🙏??

1 like

Dit was een 90’er jaren relatiegeschenk van Rein Elektronik en liet je aftellen naar het jaar 2000. Ik denk dat het horloge nog prima werkt als ik een (afwijkend model) batterij op de kop tik.

Het digitale deel zal ongetwijfeld nog van weinig praktische waarde zijn.

2 likes

Goed bezig weer!

Ach als je liever Seiko’s digi’s ziet…:sweat_smile: Moet ik wel een ander plaatje schieten :wink:

Ach ik denk dat het qua prijzen wel meevalt, niet zo heel erg populair ook, evenmin als gewone Quartz horloges. Aanbod LCD lijkt me laag voor wat ik de mijn laatste twee drie bezoeken heb meegekregen. Daarvoor zeker tien jaar niet echt meer bezocht, dus…
Deze laatste beurs heb ik weinig digitaals gezien, mijn NA oude Elektronika Rus, wat Casio´s en een leuke Sanyo - maar ik heb er ook niet speciaal op gejaagd. Zocht dit keer eigenlijk twee a drie reparatie/onderdeel figuren die ik dus niet heb getroffen helaas…

Uit de oude doos…

3 likes

Handyman :+1::+1::+1:

Gewoon. Omdat het kan

5 likes