Show hier je horloges met LCD en LED display

Mooi gedaan :+1::+1:

1 like

Bij mij lagen deze week juist weer twee mooie Seiko’s dwars grrrrrr. Jouw lange termijn overwinning geeft toch weer hoop :yum:

1 like

Het is niet heel ingewikkeld (qua bewegende delen althans). Gewoon aan beginnen. Hahaha, hoor mij nou. Heeft maanden geduurd.

1 like

Die is heel netjes (geworden?). Ziet er uit als nieuw.

Die heb ik ook nog liggen. Het zilveren plaatje opnieuw spuiten en het bedieningmechanische nakijken, want die werkt niet meer. Adhv de manual moet dat wel lukken.

1 like

Zo, goed voorbeeld doet volgen.

Ik heb hetzelfde maar mist een pusher, ook nieuwe gekocht begin jaren 80’

3 likes

ik heb die bovenste casio NOS :slight_smile:

Klussen in de tuin met de Ironman vanmiddag.


Beide originele banddelen weer eens gebroken dus ander plastic meuk even voor het goede doel versneden :yum:

1 like

Mijn eerste “dure” en populaire RADO digi/ana horloge: sinds 1994 mijn probleemloze en trouwe metgezel !!!

4 likes

Fantastisch werk weer :+1::+1:

Lekker Edgar, ziet er weer fris en fruitig uit. Blijven leuk die vintage LCD horloges

2 likes

Boeiend verslag, bedankt Edgar !! :+1:

2 likes

Benieuwd wat je daar mee voor elkaar kunt krijgen. Quartz & electronic analoog is een slagveld waar ik heel weinig opknap resultaten zie. Helaas. In ieder geval nog veel plezier dan met die laatste paar lcd’s :yum:

En daar zijn er nogal wat van…:yum:

1 like

Citizen worldtimer uit de jaren ‘80. Kalender range is verlopen, dus ik heb de kalender uit het jaar 1992 moeten selecteren - deze loopt gelijk met 2020 :slight_smile:

7 likes

Gave Worldtimer, verdient wel een mooie bracelet of rubber bandje toch?

Helemaal mee eens! Tot nu toe heeft de perlon strap zijn diensten bewezen, echter begint deze er steeds slechter uit te zien.

Suggesties voor rubberen straps zijn welkom :slight_smile:

1 like

Net binnen. Zit een optel module in denk ik.

Display is niet perfect, komt een vlek in bij opwarmen om de pols. Ik heb een andere, die wordt zwart bij opwarmen dus tot nu toe valt het mee :smile:

7 likes

Mja. Meer een horloge voor buiten in de winter dus…


Na bijna 40 jaar kunnen de eigenschappen van vloeibare kristallen veranderen. Temperatuur gevoeligheid en zo. Met wat mazzel is het het polarisatie filter. Dat is met wat mazzel wel te vervangen.

2 likes

Herinneringen aan een leuk project…







18 likes