Show hier je radioactieve ☢ rakkers!

Hmm, af en toe dragen kan wel maar zeker geen daily beater! Welk dosis tempo geeft ie aan de achterzijde? Die zit op je pols. Dosis tempo neemt snel af met de afstand. Met dit horloge niet met je hand in je broekzak lopen.

Het is een zakhorloge, en het glas is kapot bovenop. Ik twijfel of ik er wil aan beginnen, dit is wel erg veel. :thinking:

Geen twijfel mogelijk. NIET aan beginnen!

1 like

Denk ik ook ja. Misschien kijken of ik het binnenwerk nog kan redden voor onderdelen, maar herstellen zie ik niet zo zitten. :smile:

Maar als ik het goed zie heb ik wel de wisselbeker terug nu. Nee? :grimacing: :trophy:

1 like

Ik zou 'm helemaal niet openen, je weet niet of er radiumverf door het horloge zwerft.

Voor de meest radioactieve? Nee iemand in dit topic heeft een nog ergere, die ligt in metalen kistjes, dubbel afgeschermd :slightly_smiling_face::radioactive::radioactive:

2 likes

8 likes

Bewaren in een metalen kist in je kruipruimte :rofl:. Jezus wat een straling.

haha, ja, er is er een van 50 microsievert. Maar dit is denk ik wel een zeer eervolle tweede plek.

“gefeliciteerd” en wees voorzichtig

2 likes

Ik zou wel een fraai radioactief horloge willen bezitten. Niet om te dragen, maar om te zien.

Da’s niet zo moeilijk of duur. Bijna alle militaire uurwerken van voor pakweg 1950 hebben radium lume :smile:

Kan je ook gewoon dragen trouwens, gewoon niet 365 dagen per jaar.

7 likes

Sterker nog; daarvoor hoeven ze helemaal niet militair te zijn. Vrijwel elk horloge met lume van voor pakweg 1960 heeft radium :grimacing:

Daarom heb ik ook bijna geen horloges uit de jaren 50; driekwart bevat radium :smirk:

2 likes

Driedubbel momenteel.

3 likes

Ik merk nu pas dat het buisje toch aan de zijkant van het apparaat zit.

7 likes

Dat is vaker zo. Deze waarde is niet erg hoog. Dit horloge kun je probleemloos vaak dragen.

Ik kocht hem op de Rikketik. Zonder glaasje! :scream:
Vreemd dat mensen die dagelijks met horloges omgaan nog zo nonchalant kunnen zijn!
De verkoper heeft hem voor me in een plastic zakje gedaan.
Alles extra in bad gedaan. Vandaag héél voorzichtig gerepareerd. ( Nieuwe opwindveer en spiraal geplooid)
Ik zal de vloeistoffen van de Elma ook maar weer vervangen

1 like

Ongelooflijk! :astonished: Onwetendheid zullen we maar denken…

Goed idee…

Gaat geen daily beater worden. Lekker bekijken terwijl die in z’n stolpje staat.

4 likes

:grimacing:

Deze ook niet dagelijks om de pols, denk ik ook zomaar…

6 likes