Ik heb een hekel aan lotjes met horloges . Er zit meestal maar één horloge in wat je interesseert, en je betaalt wel voor de rest. Dus zit ik nu met deze Atlantic knetteraar met een gebroken veer:
Ja lekker vol met lume:
Bingo:
Ik heb een hekel aan lotjes met horloges . Er zit meestal maar één horloge in wat je interesseert, en je betaalt wel voor de rest. Dus zit ik nu met deze Atlantic knetteraar met een gebroken veer:
Ja lekker vol met lume:
Bingo:
Atlantics zie je niet veel… Alleen is dit exemplaar meer last dan plezier inderdaad. Dosistempo valt nog mee…
Ik maak me over de straling ook niet zo druk inderdaad. Hij zit netjes dicht en dat laat ik lekker zo
Om niet te zeggen, verdacht laag. Gezien het kleurverschil zou ik gokken dat de wijzers al eens relumed waren, en dat die straling van de indices komt.
Een veer kun je (gewoonlijk) langs de achterzijde prima vervangen hoor. Ik zie het probleem niet zo.
Daarbij zijn er horlogemakers die een afzuigkast hebben. Die zouden deze klus toch gewoon moeten kunnen doen.
Is ook wel te doen inderdaad, maar ik heb denk ik nog 70 projecten liggen die ik interessanter vind, ik pak wel wat anders
Gewoon verkopen dat ding, zijn hier op HF vast liefhebbers voor te vinden die je een PB kunnen sturen.
Omdat je er niet van houdt zal je ook de hoofdprijs niet vragen denk ik.
Voor je het weet begin je de ‘look & feel’ van het radium leuk te vinden en heb ik er een concurrent bij
Goed plan
Deze Leijona geeft een kleine uitslag op de teller, 0,20. Als ik naar het horloge kijkt lijkt het radium verwijderd te zijn. Is het mogelijk dat er dan toch nog een reststraling achterblijft?
0,2 uSv/h is bijna het achtergrond niveau. Reststraling bestaat niet, dan zit er gewoon nog een heel kleine hoeveelheid rest radium-226.
Dankjewel Folkert, als ik de teller van het horloge afhaal meet hij ongeveer 14 uSv/h, dus er zal dan inderdaad een restje radium achtergebleven zijn. Moet dus weg uit dit topic?
Bedoel je 0,14 uSv/h? Dat is de achtergrond, restje radiumverf inderdaad.
Radioactiviteit grens voor dit topic weet ik niet Mooi horloge!
Ja, sorry, 0,14 inderdaad.
Misschien de 12 dots? Of gewoon niet goed opgeruimde restjes. Dat er wat achter is gebleven is duidelijk.
Is dat nou een ouwe Vertex of een nieuwe met “faux patina”? (Wel een mooie, ook die Omega is prachtig)
De Vertex is een zeer goed bewaard gebleven originele Dirty Dozen. De geigenteller werd behoorlijk zenuwachtig van deze klok aldus de horlogemaker ;-).
Deze ligt momenteel ook nog bij de horlogemaker overigens en slaat ook behoorlijk uit.
Onderstaand de Tissots van mijn zoons van 12 en 15 die ze af en toe met gelegenheden dragen. Die heb ik dus ook maar verteld over de gevaren van Radium .
Goede opvoeding!