Ik hoef niet per se gelijk te hebben hoor (hoop ik )
Maar lume op de wijzerplaat en niet in de wijzers lijkt mij onwaarschijnlijk omdat je dan in het donker de tijd alsnog niet kunt aflezen. Of de wijzerset moet ooit vervangen zijn, maar die indruk heb ik niet
Dat van de wijzers zonder… tja dat hield me ook een beetje tegen, maar de fraai korrelige verkleuring naar donker bruin vond ik te mooi om niet te tonen - en raadsels zijn soms interessanter dan zekerheidjes
Plagen mag altijd maar er zijn ook leden die weinig kennis hebben op dit vlak en dan is het toch oppassen dat het gevaar bij reparatie niet onderschat wordt.
Ik heb het horloge niet in mijn bezit. Een paar dagen geleden ergens een horloge gaan kopen, tijdens het gesprek geeft de persoon mij deze, zonder te vertellen dat er geen glaasje op zat. Helaas neem ik deze vast met m’n vinger los op de Lume .
Zal wel oké zijn. Je was er snel bij, en het feit dat er al lang geen glas op lag betekent ook dat brokkels en stof al grotendeels weg zullen geweest zijn (en over al die bosmongool z’n ander spul kleeft, dan…). Had het een vers opengemaakt glas geweest dan was het een andere grap geweest gok ik. En op de huid is ook geen ramp (te mijden, maar dat zijn veel dingen). Binnen in je lijf krijgen, daar zit het grootste gevaar.