Show hier je ZAKHORLOGE (wat voor een dan ook. :) )

Proficiat, deze ken/heb ik ook zeer recentelijk :slight_smile:

1 like

Heb vandaag ook een zakhorloge gekocht, alleen nog wachten tot hij binnen is. Er stond verder vrij weinig bij maar ik zie nu dat hij zelfs waarschijnlijk van zilver is :grin:

6 likes

Hij is gearriveerd. Het klopt dat hij van zilver is, de kast is 925 zilver. Bouwjaar 1977. Nu is het in totaal niet veel meer dan een tientje aan zilverwaarde dus dat is nou niet schokkend. Maar het is toch wel heel leuk dat hij van zilver is omdat het het horloge speciaal maakt. Ik had in ieder geval nog geen zilveren horloge.

8 likes

Zilverwaarde in een horloge word je inderdaad niet vet van, de moeite van het omsmelten echt niet waard :sweat_smile:
Leuk ding, zilveren quartzhorloges zie je niet veel.

1 like

in nieuwstaat nog na zoveel jaren :slight_smile:

11 likes

Deze Tissot (1964/1965 met een 781-1 uurwerk) is van mijn grootvader geweest. Lang heeft hij er niet van kunnen genieten (nog geen 5 jaar). Mijn vader heeft het horloge bewaard en sinds mijn trouwen ben ik de bewaarder van dit horloge. Omdat hij zo goed als zeker nog nooit onderhouden is heb ik de afgelopen maand dit horloge eens goed laten servicen. Inwendig was de olie ingedroogd maar alle componenten waren in nieuwstaat!
De sobere, strakke vormgeving kan me erg bekoren!

.

Verder is er een oude Kienzle penanker onderweg naar mijn adres. Deze behoeft ook een goede servicebeurt (vuil, oude olie) en de kast moet echt onderhanden genomen worden.
Ben benieuwd hoe dit uitpakt…
Iets minder strakke vormgeving maar de wijzerplaat heeft voor mijn gevoel wel een mooie uitstraling in het parelgrijs met ivoorwit.

12 likes

Waar deed die Kienzle mij nou toch ook al weer aan denken?

Oh ja, die andere hobby van me…

6 likes

Hier hoort ook het merk Movado bij.
Niet direct een heel oud zakhorloge, maar best een leuk ding.
Kwaliteit is top. En in de originele doos.
Leuker kunnen we het niet maken.
Waar heb ik dat eerder gehoord.
Ambtenaren misschien, die er voor hebben gezorgd dat het kabinet uit elkaar klapte.

13 likes

een hele mooie set. nu nog wat meer foto’s van het horloge en het uurwerk graag.

Kunnen de zakhorloge kenners hier iets nuttigs over zeggen? Het uurwerk ziet er voor mij vrij voorwereldlijk uit en ouder dan de meest Empire uurwerken die ik zie (die hebben 2 bruggen ipv 4). Gebasseerd op het uurwerk, wat zou de schatting zijn qua leeftijd?

13 likes

Dat is een mooie! :+1:
Uurwerk is gemaakt vanaf 1911. 36mm groot.

Ik vond een poos geleden ook een paar van die Empires, maar nog geen tijd gehad om te kijken wat er aan mankeert.

En hier de Japanse website waar je veel over oude Seiko’s kunt vinden.
http://www.kodokei.com/pwatch_10.html

3 likes

Bedankt voor de info! Vanaf 1911 dat zou dan inderdaad een vroege Empire zijn.

Ik vind het erg bijzonder dat echt ouwe spul.

2 likes

Iemand die meer kan vertellen over dit Heuer zak horloge ?
Wil graag meer weten over het model of referentie ?

Wat gegevens die erop staan:

E Heuer
Sterling silver
5021
Er staat ook een sticker op dat het zakhorloge uit 1910 zou komen.

10 likes

mooi , ik heb een paar maçonnique zaken in mijn bezit , maar nog geen zakuurwerk
nice

Dit is wel een hele mooie! Ook een schitterend uurwerk.

16 likes

Goedemiddag! Ik heb besloten dat ik het onderstaande zakhorloge wil laten herstellen. Is er iemand die mij zou kunnen en willen helpen? @koen of @vinwat toevallig nog actief op dit gebied? Ik hoor het graag! :grin:

7 likes

Leuk brokje antiek, interessant anker ook, met een “snor” als ik het goed heb, een extra uitsteeksel als compensatie gewicht.

7 likes

Dit is nog geen “straight line lever” of “ancre linge droite”. Ankerrad, anker en balans liggen namelijk niet op één lijn. Weet niet of deze opstelling nog een eigen naam had eigenlijk.

Leuk ding :+1:

1 like

Wat is er aan de hand met het uurwerk. Onderdeel stuk of een grote onderhoud beurt. Zijn geen onderdelen meer te vinden. Dus zelf maken als er iets stuk is