Prachtig!!
Volgens mij heb ik nagenoeg het gereedschap al.
De bussen waar de cilinder is zit wordt die niet hergebruikt ?
De kennis heb ik nog niet, maar ik probeer die wel te krijgen.
Ik heb het zakhorloge nog even wat opgeknapt,
2 losse stukjes van de wijzerplaat terug op hun plek, wijzerplaat gepoetst en het glaasje gepolijst zodat het netjes op vakantie kan richting @vinwat om te herstellen.
Voor:
Na:
Ik zie nu dat het losse stukje wijzerplaat op de “voor:” foto ook al op zijn plekt ligt maar was nog niet gelijmd maar nu dus wel.
Beste mensen een vriend van mij heeft onderstaande horloge uit een erfenis ontvangen.
Verder weinig bekend over dit horloge.
Loopt prima maar de locale horlogezaak wilde hem geen servicebeurt geven. Hadden er weinig zin in begreep ik.
Iemand in ongeving NOORD-BRABANT (voorkeur Breda e.o.)
een adres waar ze wel een servicebeurt willen geven?
Oeioei. Ja, ik kan me voorstellen dat een doordeweekse horlogeboer zich daar niet wil aan wagen.
Als het al loopt zal het wellicht wel meevallen verder. Een nieuw glas is peanuts, de plaat wat fixeren zou misschien niet slecht zijn, eventueel proberen retoucheren.
Kijk eens hier:
@Serge2: Hoe lang is je wachtlijst intussen? Jij zit wel (min of meer) in de buurt geloof ik
Thanks voor de info.
Weet niet of dit horloge het nog waard is. Zit wel emotionele waarde aan maar de financiële waarde is een paar euro denk ik. Ik ga eens informeren.
Vandaag dit mooie Medana zakhorloge gekregen van een klant. De Medana was helaas niet op te winden dus vanavond maar even de deksels open gemaakt maar helaas is ook bij dit zakhorloge de balansas defect.
Geinige wijzers! En blijf het medana logo mooi vinden.
Ja, ik was gister aan het zoeken op Google maar ben deze wijzers niet tegen gekomen, wel met een klein rondje er in.
Gelukkig zag ik ook al wat “onderdelen” uurwerken dus denk dat ik deze weer ga herstellen.
Weer aan de praat gekregen?
Hij liep toen ik hem kocht ligt nu alweer een tijdje stil. Nog geen zin gehad om hem uit elkaar te halen. Noet mijn favorieten uurwerken… wel mooie massief silveren kast en ketting.
Dat is leuk om lekker te poetsen!
Zeker. Vindt t altijd zo eng om die balansveer los te halen om het juweeltje te olieen. Zit geperst zonder schroefje en heb daar de spullen niet voor. Wil het ook niet verder om zeep helpen.
Ook niet vanaf de onderkant geschroefd?
Dan kun je altijd nog een druppeltje ’ doorprikken ’ .
( Of je moet een automatische druppel gever hebben)
“Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat”
Ja dat juweelplaatje zit geschroeft maar haal dan liever de veer helemaal los zodat ik die niet beschadig en die zit geperst in de brug.
O de piton zit niet geschroefd. Ja dat is lastig. Inderdaad zit soms de balans spiraal alleen met een spietje geklemd. Dat is hels om los te maken Zou ik ook niet aan beginnen.
Dat bedoelde ik inderdaad. Had het eigelijk als donor gekocht maar niet goed gekeken naar de grote dus stond te kijken hoe klein deze was. Foutje…