Gefeliciteerd! Een mooie, veilige aanwinst!
Niemand een idee ?
Merken waren in de tijd van de vestzakhorloges niet zo’n ding als het later in de tijd van de polshorloges is geworden. Verder is er, zowel schriftelijk als fotografisch niet zoveel informatie over vestzakhorloges en hun fabrikanten als bij latere polshorloges. Er waren gigantisch veel kleine fabriekjes voor zakhorloges en er werden er héél veel zonder enige uitwendige vermelding van een merk gemaakt. Dit speelt nog meer naarmate een horloge ouder is en omdat jouw horloge nog met een sleutel opgewonden moet worden is jouw horloge denk ik van vóór 1900.
Bedankt voor de info.
Weer wat leuk spul, die vierkante ziet er m.i. “dagelijks gebruik” bruikbaar uit, de Cortebert moet ik ff over nadenken, gaat eerst de lade in. (Ik ben mijn hok aan het opruimen, is er érg lang niet van gekomen)
(Durowe 202 volgens de verkoper)
Is dat een draaibare urenschijf in de Cortebert? Een 24 uurs zakhorloge?
De vierkante lijkt een reiszakhorloge. Twee bijzondere exemplaren, heel leuk.
Dankjewel, die schijf kan idd draaien, maar er zit helemaal geen mechaniek achter. Ziet er toch enigszins bijeengeraapt uit. Of er missen onderdelen.
Zakhorloge met 24 uurs aanduiding in stalen kast en een beetje verguldsel. Zou van rond 1915 moeten zijn.
Deze is ook leuk, glas schroef je er uit, daarna scharniert het hele uurwerk inclusief opwindknop er uit.
Een oud college van mij heeft deze oude zakhorloge, kan iemand mij vertellen van wie het merktekentje is dat er maar slecht ingeslagen is ?
Ik ben aan het zoeken geweest maar kon helaas niets vinden wat er op lijkt.
Hoi Harpoen,
Super, volgens mij is hij dat.
Hoe heb je dat zo snel kunnen vinden ?
Groet Peter.
Thnx, ja volgens mij is het ook correct.
Gezocht in mikrolisk.de naar Leo en Galileo en deze kwam in beeld
Leuk om het je collega te kunnen vertellen
Ik had mijn collega gelijk een mailtje gestuurd.
Zal hij wel leuk vinden.
Leuke site, stuur ik gelijk door naar mij collega.
Nog bedankt.