Hallo,
Hier zijn de horloges die ik van mijn grootvader heb gekregen. Kan iemand er meer over vertellen?
Hallo,
Hier zijn de horloges die ik van mijn grootvader heb gekregen. Kan iemand er meer over vertellen?
Voor de deskundigen hier zou het erg helpen als je een foto van het uurwerk plaatst. Aan de hand van de buitenkant is vaak niet zoveel te vertellen.
De Roskopf was het zakhorloge voor de werkende man. Voorzien een eenvoudig uurwerk, waardoor het zakhorloge ook beschikbaar was voor de minderbedeelden/minder verdienden.
Desondanks zijn ze als verzamelobject best gewild.
Rustig hier…
M’n recentste aanwinst hier maar even posten dan; Vrij ongebruikelijke Tissot met een geblauwde stalen kast en een zwart emaille wijzerplaat
Dateert uit omstreeks 1916 als ik het serienummer in de kast moet geloven
Blijkbaar in handen geweest van een horlogemaker die graag gebruikte wat hij op voorraad had gezien die enorme oversized cap jewel op de balans
Zonde altijd zulke lomperiken. Het kan soms best een uitdaging zijn om zo’n ding open te krijgen, maar dit is helemaal nergens voor nodig
Ik kan hier ook eens wat posten. Een “iets” modernere, maar zeker vintage. En een echte high-beat, tike op 36000 beats. Maar het is maar een klein ding, nauwelijks groter dan een polshorloge. En dat is ook niet zo vreemd, want precies dat uurwerkje zit er ook in, de 5740C van Seiko.
Ik praat hier dan ook over een Seiko Lord Marvel 5740-0080.
Leuk en geinig ding, zal het waarschijnlijk ook nooit dragen, maar is wel leuk om de collectie Lord Marvel compleet te maken…
Een blindenhorloge
Dat lijkt me een Braille horloge voor slechtzienden.
Klopt.
Leuk voor in de verzameling.
Ja, zakhorloges, mijn ultimate hobby.
Hier voor de liefhebbers een snek spillegang, met vierkante pilaren uit mijn zakhorloge laatjes. Omstreeks 1770 gemaakt.
Ja, ja, toen konden ze nog wat, geen elektrisch licht, draaibank met hand aandrijving, onderdelen zelf maken. Dat waren nog eens vaklieden, kunnen wij nog een puntje aan zuigen. Dat leren ze nu niet meer op de horlogemakers vakschool.
dixi
WOW
Leuk ding. Wel mee opletten, 95% zeker dat dat radium is op de indices. De wijzers zijn niet de originele, daar zou ook een hele boterham radioactieve lume in gezeten hebben.