Show hier je ZAKHORLOGE (wat voor een dan ook. :) )

Nieuwe aanwinst.
Heeft iemand een idee van het bouwjaar ?

5 likes

Als daar omder Alpina 291 staat…die is geïntroduceerd in 1935

1 like

Het uurwerk komt van Moeris.

3 likes

De verkopende partij gaf aan dat deze uit 1965 komt ( antiekwinkel. ). Mijn vermoeden is dat deze een jaartje of 20 ouder is. De achterkant is niet te openen trouwens. ( men heeft het wel geprobeerd aan de bovenkant te zien )

Kan iemand dit ongeveer zien hoe oud deze is? Cijfers en wijzers lijken handgeschilderd, en geven nog ongeveer 10 seconden een beetje licht als je er met een uv lampje op schijnt. ( Radium? )

3 likes

Dank voor de info.

1 like

Bij die antiekwinkel zouden ze wel eens gelijk kunnen hebben. Ik heb ook zo’n soort Kienzle en die is ook niet ze heel erg oud.

2 likes

Vandaag binnen gekomen.

13 likes

Een nieuw project.
Weet iemand welk kaliber dit is ?

7 likes

Mijlpaal! Gefeliciteerd!

2 likes

Deze Elka lijkt veel op die Omega.

Ik hen nu al een aantal Elka horloges

8 likes

Dat is een cal. 38.5 LT1 :wink:

Bedankt voor de info.
Dat het palletje van de opdraai veer borging anders is maakt niet uit voor het type caliber ?

1 like

Volgens mij niet, als je met de pijltjes ff terug switched zie je een blank metalen uitvoering, er zullen best wat opgrades zijn gedaan in de loop van de jaren.
Ik dacht dat dit cal. al vanaf het begin 1900 bestaat en is doorontwikkeld.
Hier zie je een uitvoering van begin 1900, op dit Omega forum kun je nog wel meer info vinden over de zakhorloges van Omega.

Geen zakhorloge, maar een mechanische stopwatch. Schoonvader had deze in een oude doos, kon er niks over vertellen.
Ik heb ook geen idee hoe ik deze kan openmaken.

6 likes

Bedankt voor de info.

1 like

Dit is wel interessant.

Ik heb mijn Kaiserstunde weer terug van onderhoud :slight_smile:

Misschien toch nog een keer de secondewijzer in laten korten. Het bleek vrij lastig een goede maat te vinden.

5 likes

M’n recentste aanwinst, zilveren Tissot uit omstreeks 1910:

17 likes

Mooi, Wilco.

1 like

Dank je. Eigenlijk net wat veel voor betaald (buiten EU, bijkomende kosten :grimacing:) maar bij mooie exemplaren moet je gewoon maar toehappen, ik geniet toch meer van de nette exemplaren dan van de twijfelgevalletjes :blush:

1 like