Show hier je ZAKHORLOGE (wat voor een dan ook. :) )

Voila!

Hij heeft m opengemaakt.

Enig idee waarde/hoe beste te verkopen (los van MP…)? Zelf geen belang bij.

2 likes

Fraai binnenwerk ook :+1:
Repeaters zijn over het algemeen wel gewild en hebben meestal wel een waarde die hoger is dan de smeltwaarde van het goud in de kast. Maar je moet wel de geïnteresseerden weten te bereiken. Je zou Catawiki kunnen proberen.

2 likes

Vorige week een leuk Seiko spoorweghorloge binnengekregen:

Leuke complicatie, als je de kroon uittrekt dan loopt het horloge door totdat de secondewijzer op de 60 staat en dan valt het horloge stil, soort van super hacking :+1:

11 likes

2x zilveren Tissot uit de 1880’s. Links uit 1886 met een kroongewonden uurwerk, rechts uit 1884 met een sleutelgewonden Lépine V uurwerk.

10 likes

Inderdaad mooi binnenwerk.

Patent 34984 werd in 1905 verleend aan Giuseppe Citelli uit La Chaud-de-Fonts, Zwitserland. Hij verkocht het in 1906 aan de fa. Picard & Cie. / Fabrique Germinal, in diezelfde plaats.

Verder weet ik niets over het uurwerk, en kan er ook niets meer over vinden.

2 likes

Dank voor de info!

7 likes

Weer een nieuwe “oudste” Tissot in de collectie. Ik had al serienummer 3184. Nu ook 1327. Wat ongeveer neerkomt op 1854, een jaar na de oprichting van Tissot.

Ter gelegenheid daarvan even al m’n 19e-eeuwse Tissots bij elkaar gezocht :blush:.

Van links naar rechts uit 1854, 1857, 1864, 2x 1867, 1873, 2x 1876, 1878, 1884, 2x 1886 en 1896 ( bij benadering, op basis van de tabellen uit het grote Tissot boek).

11 likes

Vanaf nu moet je gaan mikken op driecijferserienummers dus. :wink:

2 likes

Ja inderdaad :sweat_smile:
En dan hopen dat ik geen volgouden tegenkom. Want met de huidige goudprijzen zijn die onbetaalbaar :grimacing:

2 likes

Had je al een quarter repeater trouwens? :innocent:

2 likes

Nee, die heb ik nog niet. Staat ook nog op de lijst :sweat_smile:
Ik denk betwijfel overigens dat dat een echte Tissot is :thinking:

1 like

Erfstuk van vrienden die er wat mee willen gaan doen - iemand enig idee wie in NL hier een taxatie en/of onderhoud voor kan verzorgen?

Voor zover bekend: Triple case pocket watch gemaakt door Harry Potter, Londen (yup, geen grap) - rond 1795

8 likes

Pas binnen gekomen.
Iemand een idee welk uurwerk hier in zit ?

6 likes

Minute repeater ?
Mooie aanwinst

Geen idee eigenlijk.
Hij laat wel het aantal uren horen en het andere hamertje wil wel maar beweegt stroef en raakt de gong niet.

Mooi hoor. Ik heb dit uurwerk nog nooit gezien, geloof ik.
Maar ik denk het logo van Japy Frères te zien:
japy

Ik heb geen idee, bedankt voor het mee denken.

Iemand een idee wat dit voor klokjes zijn ?

Geen klokjes maar (stappen) tellers geloof ik. Leuke dingen.

1 like