Prachtig
Dank voor deze informatie! Leerzaam om te lezen. En dat voor n zakhorloge die op Koningsdag in Amsterdam is gekocht, zo’n 3 jaar terug.
Heel mooi zakhorloge!
Fraai. Aan de verhoudingen van dit horloge (wijzerplaat / kroon) vermoed ik, dat dit een dameshorloge is. Klopt dat?
Klopt, ik heb hem wel eens in de hand gehad, is inderdaad een dameszakhorloge.
Deze gisteren binnen gekregen
Kan geen merktekens vinden, en op balans alleen het avance et retard wat niets over de maker zegt uiteraard
Geen sleutel bij
Gewoon even zo’n setje van 14 sleutels kopen. Kun je overal online vinden:
Top Tip
Na lang aarzelen eindelijk de Bipla durven openmaken.
Heeft duidelijk een beurtje met nodig. Ik zie ook vingerafdrukken e.d…
Als je hem oppakt begint 'ie nog steeds te lopen.
Voor de mensen die het verhaal gemist hebben. Deze was van mijn overgrootvader. Ik heb deze ruim 35 jaar. Het horloge had iets te maken met zijn huwelijk (of het stuklopen ervan…). Ik ben via Hf in contact met de achterkleinzoon van de maker van het horloge. Hoe mijn familie aan dit horloge kwam is gissen, al zijn er op basis van de historische feiten van de fabrikant wel leuke aanleidingen die wellicht ooit tot het meest aannemelijke antwoord zullen leiden. Maar aangezien ik in twee dagen als fantast ben uitgemaakt op dit forum, laat ik dat hier vanaf nu achterwege. Ik laat mijn lol niet bederven.
Oei, dat zijn nogal wat onzekerheden…
Ockham’s Razor hanterend zou ik zeggen: gekocht?
volgens mijn jurist was dit de beste manier om niet weer in hetzelfde gezeik terecht te komen. De lol is er wel af. Jij maakt me weer aan het lachen, thanks.