Show hier je ZAKHORLOGE (wat voor een dan ook. :) )

Nog geen zakhorloge hier… en wat mij betreft duurt dat ook nog heel lang voordat ik die erf.

Wel een zakhorloge item aanwezig…

Zie een hele mooie Franse spillegang, en dacht zal zoiets te koop zijn.

Hier een van mijn grotere exemplaren, 65 mm. doorsnee.

nog een uit de oude doos, dit horloge kan uitsluitend linksom opgewonden worden,en kan niet teruggedraaid worden.
De wijzers moeten worden versteld door de minutenwijzer handmatig te verzetten. Kijk eens naar het uurwerk.
Zeer bijzonder. Ik ben nog nooit een hortloge tegen gekomen met hetzelfde type uurwerk.

6 likes

Nieuwste aanwinst:

3 likes

Ziehier zie je mijn nieuwste emotioneel-waardevolle aanwinst. Ooit in het bezit geweest van de vader van mijn opa (vaders kant). Het is dus een Rubis 6 Remontoir cylindre. In de klep de naam Galonne met volgnummer 134670 met een tweetal rechthoeken waarin 0 800 en daaronder de letters I P. Ook een merkteken met een maan, en wat andere tekentjes. Met zoveel kennis die ik hier op het forum voorbij heb zien komen moet er haast iemand zijn die me wat meer informatie zou kunnen verschaffen. Dit uurwerkje kreeg ik van mijn moeder mee maar heeft hier in huis een mooi plekje gekregen. (NB: ls nieuw lid kan ik maar 3 foto’s uploaden, dus heb ik een keuze moeten maken)

3 likes

Kon de verleiding niet weerstaan om te bieden op deze Elgin, heb er altijd al een willen hebben omdat het meestal zulke mooi(e) afgewerkte/gedecoreerde uurwerkjes zijn. Volgens de Elgin database uit ca. 1912 en hopelijk volgende week op de mat :slight_smile:


13 likes

Leuk! Inderdaad een mooi werkje. Hopelijk krijg ik mijn eerste echte zakhorloge morgen, anders volgende week :smile:

1 like

Een Seiko?

1 like

Net weer een projectje binnen…

12 likes

Wordt ook verwacht, een Citizen Junior uit de jaren zestig.:smiley:

8 likes

Mooi horloge deze Elgin! :ok_hand: Ik vind Elgin een van de mooiere merken op zakhorloge gebied. Afwerking, kwaliteit en historie: allemaal top! :slightly_smiling_face:

Dank je wel en precies hoe ik er ook over denk :wink:
Moet waarschijnlijk nog wel op zoek naar een mede forumlid die een service zou willen doen…
Overigens zou ik ook nog wel eens een mooie Amerikaanse Waltham willen
aankopen, die zijn meestal ook erg mooi qua uurwerk en afwerking…

1 like

Ik heb een heel mooie te koop. Die vind je eerder- ergens in het begin- in dit topic terug.

Er zijn verschillende forumleden die zo’n service voor je kunnen doen. Misschien wil @Inca het doen.:slightly_smiling_face: Ik heb zeer goede ervaringen met hem. :+1:

1 like

Die is idd ook mooi maar iets als die van Gero (post 144) spreekt me meer aan.
Ben niet echt op zoek maar mocht het op mijn pad komen zal de verleiding wel weer eens te groot kunnen zijn haha.

1 like

Een z.g. Hunter case. Inderdaad mooi. Het interessante van dit moment is dat de markt voor zakhorloges heel zwak is, dus je kunt ze relatief goedkoop aankopen, ook de wat ‘duurdere’ exemplaren.:slightly_smiling_face:

Wat zou hier in zitten? :thinking:

@Frans53 had gelijk, het is een Seiko

Het is een 5740-0080 uit vermoedelijk 1977. Het horloge heeft een 36.000 bph uurwerk dat ook in de Lord-Marvel serie gebruikt werd. Het horloge is volgens mij NOS, ziet er in ieder geval niet uit alsof hij ooit gebruikt is.

fototje van het internet met het uurwerk

14 likes

Mooi man! Van harte gefeliciteerd! :ok_hand::slightly_smiling_face:

1 like

Haha, was een gokje hoor (had ook al 7,50 euro in de lotto hihi) maar kon haast niet missen met je voorliefde voor Seiko :wink: Overigens zie je weinig zakhorloges van Seiko, proficiat en ik wens je er veel (draag)plezier mee/van!

1 like

Dank je Harry. :+1:

Ja het was ook voor de hand liggend. :wink: Seiko is pas groot geworden toen de tijd van de zakhorloges al lang over was, dus je ziet ze inderdaad wat minder. Deze heb ik dan ook in Japan gekocht. Dragen zou ik niet durven in deze staat, vooral leuk als hebbeding. :relaxed:

2 likes

Prachtige Seiko, die zie je niet vaak. :ok_hand:
Ik heb de polshorloge uitvoering, maar lang niet zo mooi.

2 likes