Show hier je ZAKHORLOGE (wat voor een dan ook. :) )

Die Lord-Marvels zijn ook erg mooi! Ruilen? :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Nou,…nee, ik heb wel schik met dat horloge.
Toen ik die kocht zat er zelfs een goudkleurige KS kroon op, die heb ik mooi laten zitten.:smiley:

5 likes

De twee nieuwste aanwinsten van mijn Minerva stopwatch verzameling ook maar even showen. Links een jaren 70 rattrapante, verkocht door de firma Post, de Nederlandse importeur. Blijkbaar na het sluiten van de winkel in Amsterdam verkocht vanuit Santpoort.

Rechts een oudje, jaren 20-40 gok ik, ivm emaille wijzerplaat en ook het lettertype. Ze lopen goed, resetten netjes op nul, dus ik ben weer even blij :grin:

7 likes

Hier een Slava stopwatch.

65mm groot en de kast is gemaakt van superdik metaal.

Ratraplante uurwerk 20 jewels, tikgetal 36000, bouwjaar 1965

11 likes

Mooi hoor, die"knollen"van stopwatches, lekker groot en zwaar! Heb ook drie van die grote stopwatches, gewoon voor de leuk! Een slava, een lemania en een nero lemania:

4 likes

Beste klokkengek, wat een prachtige dikke Waltham. Koen heeft weer laten blinken . Top en groet

Dat is zeker een feit! Dankjewel! :ok_hand::relaxed:

Dat zijn ook drie mooie stopwatches, :+1:

1 like

Supermooi deze :+1:


weer iemannd hoe oud deze Karex is.
ik weet wel dat die van duitsland kwam… dat is het.
Karex opwindbaar.
Weet ieman iets meer ervan.
Groetjes

Karex is een merk van Ruhla. Er tikt dan ook het bekende Ruhla penanker uurwerkje in.
Ze zijn tot in de jaren 80 gemaakt volgens mij.
DDR product. Ik heb toevallig afgelopen zaterdag nog een Ruhla zakhorloge gevonden. Eigenlijk dezelfde, alleen een andere wijzerplaat.

2 likes

Een jaeger le coultre zakhorloge voor militaire doeleinden heb ik nog niet in dit topic gezien.
Deze heb ik pas volledig gerestaureerd, niets aan de originele wijzers gedaan om de oude staat niet te beschadigen. Gaat weer als een tierelier, zelfs na zoveel jaar een enorme amplitude.
Maar door ruimtegebrek gaat dit exemplaar mee naar de komende rikketik beurs.

11 likes

Als je bekend staat als horlogegek wordt er ook vaak verondersteld dat je er verstand van hebt… Zo werd mij door een kennis gevraagd of ik over dit fraaie zakhorloge of het merk iets zou kunnen vertellen.
Niet dus…maar hopelijk wel iemand hier op HF - hier zijn toch leden met tientallen jaren expertise. Ik ben enorm benieuwd!!!




5 likes

Heel fraai, maar we verwachten wel dat je als liefhebber even het binnendeksel opent en ons een blik gunt op het uurwerk. :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Sorry WB - ik ben misschien wel een beetje liefhebber maar dan vooral van het design en veel minder van de machinekamertjes. En daarnaast is het dus niet mijn klokje maar van (en ook bij) een bekende. Dus die inkijkoperatie kan ik jullie even niet bieden :wink:

1 like

Heb deze Seiko 6602-9010 uit 1965 gehad. Het handopwindbare uurwerk liep nog verassend goed met 36 uur gangreserve en +12 s/d. Maar zoals zo vaak deed ik er niks mee, dus verkocht. Om enkele dagen daarna op Catawiki te zien verschijnen.

2 likes

Misschien de lelijkste :wink:
Made in GDR. Van oerdegelijk blauw plastic.
Van een oudoom gekregen. Destijds hadden ze een vriend die altijd met veel bombarie zijn zilveren zakhorloge te voorschijn haalde om de tijd te showen. Met zijn vieren hebben ze voor 15dmark het stuk deze gekocht om gelijktijdig mee te doen!:rofl:
Nooit iets aan gedaan. Draaien en hij loopt.

2 likes

En deze van mijn opa geweest. Een Kampioen met het originele doosje van de juwelier.

7 likes

Mooi exemplaar!
Uurwerkje zou een Phenix kunnen zijn:

http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&&2uswk&Phenix_400

1 like

Dank je! Leuk om te weten. Nooit naar gekeken eigenlijk :blush:

Horloges van beide opa’s.
Deze was er al even:




En deze sinds vorige week:




12 likes