Show hier je ZAKHORLOGE (wat voor een dan ook. :) )

Een kompas in het uurwerk; nog nooit gezien. :smiley: :+1:

Heb deze incoming:

7 likes

@wbcoupe : Heel mooie Tissot met een snor anker !

1 like

Inderdaad, had het nog niet eens gezien. :sweat_smile:

1 like

Wat een kitsch! Zat in een doosje met horloges dat ik op de rikketik gekocht heb. Kan me herinneren dat iemand anders ook zo’n horloge liet zien laatst. Hij loopt verder nog wel gewoon.

5 likes

Verdikkeme…mooi!!!

1 like

Net een nieuwe aanwinst binnen:

Dateren is net weer een beetje lastig met dit serienummer, Tissot is na de eerste 100.000 opnieuw begonnen. Deze dateert dus uit 1886 of 1912. Ik vermoed zelf dat het 1886 is omdat in 1912 sleutelgewonden zakhorloges wel op hun retour waren, maar helemaal zeker weet ik het niet.

Ben wel blij met deze aanwinst, zulke vroege Tissot’s zijn meestal van goud, dus de meeste zijn omgesmolten en de rest onbereikbaar duur. Gelukkig is deze van zilver, dus een stuk gunstiger geprijsd. :sunglasses:

11 likes

Vandaag deze Chistopol binnen gekregen, volgens de inscriptie op de achterzijde gemaakt in 1948 voor de Zuid-westelijke spoorweg in de Oekraïne.



7 likes

Zou het een Molnija kunnen zijn?:slightly_smiling_face:

Ik heb hem open gemaakt en er staat “remex hong kong” op het uurwerk

1 like

Daar heb ik echt nog nooit van gehoord, maar dat zegt uiteraard niets over het horloge… meer over mij.:joy::wink:

Vermoedelijk gemaakt en in elkaar gezet met chopsticks

Een tijdje geleden weer eens een mooie chrono op de kop getikt:

Porceleinen wijzerplaat, kast van nikkel, en een heel fraai uitgevoerd uurwerkje:

op het eerste gezicht dacht ik dat het een Universal kaliber was, maar bij het vergelijken was er geen match te vinden.
Specifieke details in de construktie komen bij geen enkel Zwitsers uurwerk voor, en verdere zoekakties in kaliberboekjes bleven ook zonder resultaat, totdat een oplettende mede-forummer me een mailtje stuurde met de volgende info:

Geismar & Co 001

Geismar & Co 002

Voor mij totaal onbekend, geen wonder dat de speurtocht naar een Zwitserse chrono geen resultaat opleverde, want het was van Franse makelij, het chrono kaliber is van 1910 en werd blijkbaar nog lang in diverse uitvoeringen gemaakt door Manufacture d’Horlogerie Geismar & Cie - Besançon…
Een manufactuur die nog meer interessante uurwerkjes gebouwd bleek te hebben, waarvan nog diverse info op het web te vinden is; interessant en erg leuk om te lezen!

Mijn dank aan @diashock voor het identificeren en opduikelen van de info! :+1:

13 likes

Mooie aanwinst! :+1:
En zo’n speurtocht naar het kaliber is ook een leuk onderdeel van een nieuwe aanwinst. Veel plezier ermee.

1 like

8 likes

Is naar pols horloge omgebouwd .

Mooi hoor! Niet alleen de voorkant, maar zeker ook het binnenwerk!

1 like

Beste chronospace, ik zie op de achterkant 1949? Correct ? of moet er sambal bij. mooi uurwerkje. groet

Typefoutje :roll_eyes:

Geeft niks hoor ,het komt in de beste families voor.

Welkom, er valt veel te zien en te lezen op het forum, dus blijf plakken :slightly_smiling_face:
Mooi zakhorloge :ok_hand: