Show hier je ZAKHORLOGE (wat voor een dan ook. :) )

Ik zou nog even wachten met verkopen, misschien reageert de verkoper nog. :joy:

1 like

Eveneeens van mijn overleden grootvader

:slight_smile:

4 likes

Wie kan me meer vertellen wat voor horloge dit is…?

1 like

Ik wacht even af :slight_smile:

1 like

1 like

Omkeren en achter deksel openen :wink:

Nog bedankt voor de info trouwens…

1 like

inmiddels de Hamilton zakhorloge overgenomen van de koper. Kon ik overtuigen dat dubbele verzendkosten om deze weer bij de andere koper te krijgen duurder was dan mijn tegenbod.

2 likes

Oh dat is leuk! Maar zijn je Sandoz en je Timex nog boven water gekomen? Of heb je die nu ‘geruild’?

Mijn Waltham,

13 likes

Hier mijn lange & sohne zakhorloge van 1892! Zal potentieel in de toekomst wel eens te koop komen te staan maar tot dan zeker een van mijn meest unieke uurwerken dat ik ooit gehad heb!

14 likes

Die werden tot mijn verbazing afgelopen week bezorgd… Oftewel de verkoper had per ongeluk 2 pakketjes naar mij toe gestuurd…

2 likes

Nou dat is leuk dan! :slight_smile: Ik vind het een mooie ontwikkeling! Je gaat van

en een ondubbelzinnig

naar

Hoe sta je er nu in? Ben je er helemaal door geënthousiasmeerd geraakt? Wat ga je er mee doen, wordt het een mooi displayobject onder een stolpje? Of ben je al naar het heerenmodemagazijn geweest voor een statig vest om het in te hangen om dik te doen op mooie gelegenheden? Een mooie ketting zit er ook al aan. Ik ben heel benieuwd hoe je hem een plek gaat geven in je verzameling. Een leuk verhaal zit er sowieso al aan vast! Supertof dat je er nog even op terugkomt! :smiley:

Ik heb in onderstaande berichten mijn zakhorloge al eens geplaatst. Ik dacht: als ik hem in deze draad laat zien wil het toch eerst van alle kanten op de foto hebben. Nou, dat heb ik nu, dus, bij dezen! Alleen de gravure aan de binnenkant van het deksel plaats ik liever niet openbaar. Maar die vind ik wel heel mooi en ik deel hem graag, dus mocht je het willen zien, kom dan maar in de pb!








5 likes

Wow wat een leuk en enthousiast bericht. Ik ga je topics nog bekijken. Wat betreft hoe ik erin sta het volgende. De wijzerplaat vindt ik echt mooi, zie dat veel liever dan een getal op elk uur. En daarnaast is het uurwerk een plaatje. Het zakhorloge is wel gegroeid bij me. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik het in eerste instantie overgenomen heb alszijnde een goede deal gezien de mogelijke waarde. De koper zou weinig overhouden van zijn koop als ze de dubbele verzendkosten moest betalen om het alsnog bij de originele koper terug te krijgen. Ik heb daarom een voorstel gedaan waarbij ik deze voor een klein bedrag heb kunnen overnemen en zij nog winst overhoudt aan haar verkoop.
Maar het is ook een excuus om eens ervaring op te doen met een mooi zakhorloge.

Ik ben hierdoor ook meteen geinteresseerd geraakt wat voor zakhorloges mijn vader nog heeft liggen. Hij heeft er een stuk of 6 die al jaren in zijn vitrinekast liggen.

2 likes

Nou, dat klinkt helemaal mooi. :slight_smile: Leuk dat het lot je ermee heeft geconfronteerd en dan maar zien of het een kriebel wordt. Wegdoen kan altijd nog. In ieder geval leuk dat de wijzerplaat je gelijk aansprak. En misschien dat we uiteindelijk de zakhorloges van je vader ook eens zien langskomen in deze draad. :smiley: Alleen jammer dat het dragen van een zakhorloge tegenwoordig wel een erg boude uiting is. :tophat:

Die linkjes naar berichten van mij zijn overigens geen topics, maar losse berichtjes in andermans topics. Behalve mijn kenningsmakingsdraadje, maar dat is wel een heeeel lang verhaal hoor. :wink:

1 like

Oh die zakhorloges ga ik dan zeker nog even tonen hier. En naast de berichten ben ik dan ook nieuwsgierig naar je kennismaking topic. Altijd leuk om hier verhalen te lezen over hoe men tot deze hobby gekomen zijn.

1 like

Mooi! Heb je misschien ook een foto van het uurwerk?

Ligt voor het ogenblik in de bankkluis maar zal hem eens posten als ik nog eens ga kijken!

2 likes

9 likes

kaart