Show hier je ZAKHORLOGE (wat voor een dan ook. :) )

Inderdaad, mocht ik deze opstelling ergens tegenkomen dan weet ik nu wat ik voor me heb. :grinning:

1 like

Een Medana kringloop aanwinst cal 369 ongeveer 1945




9 likes

Zag vandaag op de rikketik precies zoeen liggen. :grinning:

1 like

Daar ben ik al een paar jaar niet meer geweest, heb je de Molnia gekocht? :smiley:

1 like

Nee, geen horloges gekocht deze keer. :innocent:

1 like

Hier mijn two cents. Erfenis van mijn vader die de rechter (met gravure) van zijn vader had gekregen, dus nu derde generatie (en straks naar mijn zoon) De Velona is toentertijd door mijn opa gekocht bij V&D en van de Rado weet ik niet exact hoe mijn vader daar aan kwam.

P.S Let niet op de vingerafdrukken :weary:

7 likes

Mijn zakhorloges.

Links: Waltham/gold plated/ca. 100 jaar oud.
Midden: Longines/verchroomd Messing/ ca. 90 jaar oud.
Rechts: Mouton Watch / verchroomd / Leeftijd onbekend / Van mijn opa geweest. Erfstuk.

13 likes

Vandaag een erfstuk gekregen een waltham traveler uit 1915

! 1C7FB0A7-4B26-4304-8637-00CED2E115BF|640x480FDE5FDCB-75AC-4F11-9460-498F99019A70

7 likes

15 likes

11 likes

15 likes

Deze aanwinst ook maar even showen, ondanks dat het geen zakhorloge is. Het is zelfs geen tijdwaarnemer, maar een afstandsmeter, een zgn curvimeter. Met het wieltje onderaan rijdt je over een kaart en zo kon je, in de tijd dat google earth nog niet bestond, de afstand van je route meten.

Ondanks dat hij niet de tijd aangeeft, past hij toch prima in mijn horloge collectie, want hij is gemaakt door het horlogehuis Minerva.

Een mooi bewaard ding, met het originele doosje er nog bij!!

14 likes

Heel fraai :ok_hand:

1 like

Dankjewel Wilco.
Hij is van mijn vader. Ziet er supergaaf en bijna smetteloos uit.
Indrukwekkend dus

1 like

10 likes

Prachtige en heldere foto’s van schitterend horloge, complimenten :ok_hand:

1 like

Much obliged Michel!
:grinning:

Mooi

1 like

Leuk, past idd goed bij je collectie. Heb zelf een jongere variant.

Hier het wieltje:

6 likes

Dit horloge ooit bij iemand opgehaald als niet werkend, vond het een leuk dingetje om in de vitrinekast te showen. Weet er niet veel over, staat ook niks in gegraveerd buiten ‘FLORA’ . :slight_smile:

6 likes