Show hier je ZAKHORLOGE (wat voor een dan ook. :) )

Deze 2. Geërfd van mijn grootouders die mij voornamelijk hebben oogevoed. Sinds 2 weken in mijn bezit. De Union Ancre is een 17 rubis uit 1916, als ik me niet vergis, maar kom graag meer te weten over deze 2 schitterende klokken. Hangen hier in een stolp, by the way
De andere volgens mij een goedkopere uit 1930. Beetje kitsch, maar hee… een mooi aandenken.

4 likes

De Ancre lijkt me meer in de buurt van 1970 komen

U bedoeld de onderste?
Staat namelijk op allebei Ancre, alleen is de bovenste een Union Ancre



Wil deze schoonmaken, en dan in een stolp bewaren voor de volgende generatie…
Opwinden gaat goed, en hij tikt netjes in de maat.

Maar hoe verzet je de tijd??

1 like

De kroon omhoog trekken :wink:

1 like

Dat is ook het enigste knopje aan de buitenkant… zo ver was ik al.
Echter dit knopje geeft niet echt mee.
Meen me te herinneren dat het staafje een kwartslag te draaiien is… zou zonde zijn wanneer ik het sloop😯

Knopje indrukken en dan aan de kroon draaien. Als dat niet werkt is er iets stuk of zit er iets vast.

2 likes

@Tijdstip
Ik zie naast de grote kroon toch een klein knopje, of niet :face_with_monocle:
Als dat een klein knopje is, moet je dat (met je nagel) ingedrukt houden om met de grote kroon de tijd te verstellen:

!

:+1:

4 likes

13 likes

Ga ik morgenochtend bekijken… had deze al ingedrukt om de binnendeksel te openen, wat ook niet gemakkelijk gaat.

Daar is ie ook niet voor, klep zit gewoon vast geklikt.

1 like

Gelukt :sparkling_heart:

2 likes

Super :+1:

3 likes

Deze is ook interessant :man_mechanic::star_struck:
Groeten Iwan :motorcycle:

Heb je ook een foto van het uurwerk :face_with_monocle:
Groeten Iwan :motorcycle:

Is wel leuk als je een los uurwerk hebt.

1 like

Ja hoor kijk maar.

11 likes

Eichmuller, volgens mij type EM-1, handopwinder. Horloge is zeer netjes gemaakt en loopt ook zeeer netjes op tijd. Als ik een gilet draag, zit deze in het in het strookzakje.

6 likes

:star_struck: Ze blijven altijd mooi die chronograaf uurwerken :face_with_monocle: ik dacht misschien is ie met een Minerva 19/9 kaliber :man_mechanic: maar het is een andere kaliber, weet jij welke kaliber is dit :thinking:
Groeten Iwan :motorcycle:

2 likes