Show hier je ZAKHORLOGE (wat voor een dan ook. :) )

Die lijkt wel rechtstreeks uit een loopgraaf te komen :joy:
Succes, ik ben benieuwd wat er van gemaakt kan worden!

1 like

10 likes

Zitten de beschadegingen op het glas of de plaat? Zie je niet veel denk ik, een zwarte.

1 like

Er zit geen glas meer op. Beschadigingen zitten helaas op de plaat. Dat grote gat ga ik denk ik wel proberen te repareren met koudemaille. Maar eerst maar eens oefenen op een oude plaat uit een rommeldoos. :sweat_smile:

Zwarte emaille platen zijn inderdaad vrij zeldzaam. :sunglasses:

1 like

Mooie Roskopf @brunod
En nog eentje van de betere soort met die lagersteentjes.

2 likes

Cortebert
heb ik enkele maanden in mijn bezit .Alhoewel ik niet per definitie een zakhorloge verzamelaar ben.
Echter nog in ongekuiste versie . Maar wilde dit delen met jullie
De kast is in perfecte staat van sluiten en openen . Heb de indruk dat de balans in orde is.
Opwinden en veer lossen is geen probleem . De datum en uur kan men verzetten .eigenlijk een project voor iemand op termijn.
Van welk jaar zou dit zakhorloge zijn ?

2 likes

Een eeuw ongeveer : jaren 20 zou ik zeggen.

Vanavond heb ik na lange tijd m’n Royce zakhorloge weer eens opgewonden. Het horloge heb ik op m’n 20e bij een juwelier in Oostenrijk gekocht. Ik vermoed dat er een ETA uurwerk in zit, maar omdat het nog nooit open is geweest, ga ik dat nu ook niet doen.

6 likes

nog een P. Merkes

11 likes

Engels zakhorloge J. B. YABSLEY Er is door verschillende personen wat in gekrast.
leuk zijn de zilvermerken uit Zwitserland 3 beren

8 likes

Ik heb ook een waldo zakhorloge heeft iemand wel eens van dit merk gehoord ik kan op internet niks vinden. (behalve 1 verkocht exemplaar op een veilingsite)

het horloge is van mijn grootvader geweest en loopt niet weet iemand een goede zakhorloge maker?

alle info is welkom

Thanks

ben

4 likes

telt dit ook mee?

6 likes

Nog 1. Erfstuk van mn vader. overleden in 2001 en daarvoor al tal van jaren in zn bezit zonder dat ik t ooit heb zien lopen. loopt nu echt binnen de 3 seconden afwijken per dag.

6 likes

Niet ik die een zakhorloge laat zien maar ene Wim Timmers die het hospice uitgestruikeld is na het Covid-19 virus te hebben opgelopen volgens het AD.

Even op de foto klikken op de AD website en daar zien we de horloge collectie van Wim.

Vind het een prachtige foto, wou hem daarom even delen.

3 likes

Welk type is dat?

Moest het even opzoeken :grin:. Is een cal 97.2 in stainless steel van eind jaren 60.

1 like

Erg mooi!

Het lijkt mij wel leuk om op mijn kantoor een pocket watch in een stulp te zetten (als decoratie). Het liefst een oud item van een nu bekend merk (IWC, Omega, Patek, etc.), maar wel een beetje in de moderne stijl. Budget rond de 500 euro.

Iemand nog tips voor mij? :slight_smile:

1 like

Lijkt me een leuk idee. Zakhorloges zijn erg in waarde gedaald maar voor een merk als patek of iwc lijkt het me wat weinig. Wellicht een omega met een beetje geluk. Er zijn genoeg leden dier veel weten van zakhorloges en wellicht nog wel wat hebben liggen.

Dit zakhorloge heeft een kast diameter van 65 mm.

Op de volgende foto is goed te zien wat er aan onderdelen in zit.
Dus na het schoonmaken en voor de montage.

11 likes

Die standaard stolpjes zijn niet zo geschikt voor zakhorloges, als je alleen de platine erin gooit is hij al bijna vol. :sweat_smile: