Show hier je ZAKHORLOGE (wat voor een dan ook. :) )

Ja, dat is zo, maar in 3 korfjes gaat er gemakkelijk een volledig uurwerk in.
de platine gaat in een korf zonder compartimenten en de rest wordt verdeeld in de twee andere.
Alle schroefjes gaan in de mini korf.
In de afgelopen week al en stuk of 6 van deze horloges gerestaureerd.
Tja je moet wat in deze lockdown periode

6 likes

Klopt, in een korfje gaat wel, mits je niet een 3/4 brug hebt.

Precies, ik ben ook lekker bezig momenteel :sweat_smile:

Een gouden Union Ancre (cal68)
uit 1946…

15 likes

Goeiedag! Weet iemand waar dit voor staat? G.f.z

Dat is een hele lastige. Om wat voor zakhorloge gaat het, wat voor uurwerk is het/zijn er andere aanduidingen op de wijzerplaat etc ? F kan staan voor Freres, broers die de firma hebben overgenomen, denk bv aan Gay freres.

1 like

ik denk niet dat gay freres ooit horloges heeft gemaakt of zeker geen zakhorloges. Wel wat juwelen met uurwerken in. als ik het fout hoor ik het graag.

Vandaar ook de zin “denk BIJVOORBEELD aan Gay Freres” als een voorbeeld van wat een afkorting kan betekenen. @dins1 had ook “Gerard Frans” kunnen zeggen. (Of Gerárd Freres)
Misschien dat je op de Mikrolisk site iets kan vinden.

1 like

Klopt, zo bedoelde ik het. Maar zonder extra foto’s zullen we er niet achter gaan komen.

IMG_20200618_155412|375x500

10 likes


Dit is het zakhorloge wat ik van mijn opa heb gekregen, het behoorde aan zijn opa toe. Ik hoop dat er iemand is die mij er misschien meer over kan vertellen. Momenteel loopt het niet, als iemand voor een schappelijke prijs in de buurt van Nijmegen er naar wil kijken, ontvang ik graag een berichtje!

2 likes

Hallo goedemiddag

Volgens Microlisk, http://www.mikrolisk.de/show.php?site=280#sucheMarker

Beaucourt (im Hufeisen) Japy Freres Beaucourt, Frankreich; ca. 1850; registriert am 2.8.1892

Dus een mooi Frans horloge.

1 like

Kwam je bijdrage nu pas tegen. Wat een bijzondere man! @DeRaaf, dank voor het delen!

1 like

Waarschijnlijk niks bijzonders voor iedereen hier, maar van mijn opa geërfd, dus misschien eens een schoonmaak overwegen. Wel geinig met een Wartburg DRGM 22 beschermhoesje !

11 likes

Mooi vestzakhorloge !

1 like

Mooi zakhorloge hoor. Beetje poetsen en een beurtje. Altijd de moeite waard, zeker als het van je opa is geweest. Wijzerplaat lekker smetteloos, zonder losse stukjes of barsten. Gewoon een mooi ding.

Time flies zeggen ze :man_shrugging:

5 likes

Hier dan ook nog maar een paar plaatjes van mijn laatste aanwinst; een Tissot dameszakhorloge uit omstreeks 1903: :blush:

12 likes

Ik krijg deze foto doorgestuurd van een vriend van mij. Iemand enig idee wat voor merk het is, en of het nog waarde heeft? Het horloge schijnt na schatting ca. 150 jaar oud te zijn

1 like

Zo te zien aan de keurmerken is de kast van 14 karaat goud, dus ja hij heeft waarde, de smeltwaarde van het goud in de kast. :sunglasses:
Ik ben eigenlijk nog wel geïnteresseerd in het uurwerk, daar zit helaas geen foto van bij.

2 likes

Dit waren helaas alle foto’s die ik heb gekregen.

1 like