Show hier je ZAKHORLOGE (wat voor een dan ook. :) )

Dat vermoedde ik al. Ik denk dat de verzamelwaarde verder beperkt is omdat het geen bekend merk is, dus waarde is gelijk aan de smeltwaarde.

9 likes

Ik denk eerder 1e kwart 20e eeuw dus ca. 100 jaar…

2 likes

Eterna zakhorloge uit ongeveer 1913.

De kast bestaat voor het grootste deel uit gunsteel.

Uurwerk is een Eterna kal 131.

12 likes

10 likes

NA? Leuk hoor! Wat jij hebt met Invicta heb ik een beetje met Certina en Minerva. Hoe verder je er induikt hoe leuker het wordt!

4 likes

Geen NA hoor. Wel een leuk horloge! :smiley:

Erg leuk zelfs, zwarte wijzerplaat is altijd top!

Heel erg benieuwd! Minerva had meen ik echt topstukken!:smiley:

1 like

Ben voorlopig nog bezig alle stopwatch varianten te verzamelen, dat zijn er nl al erg veel :rofl:
Zit ook nog wel een zakhorloge bij.

Heb ik vorig jaar dit topic over gemaakt.

Inmiddels al een aantal varianten erbij gevonden, inclusief een timer board uit de jaren 50/60 waar ik erg blij mee ben!

Ach ja, een ander geeft er misschien erg weinig om, maar ik word er blij van, net als jij met de Invictas, dus gewoon maar lekker ervan genieten!

Ik houdt mijn ogen open voor een Invicta stopwatch van begin 1900. Heb jij een tip waar zoiets te vinden is?

Nee niet echt. gewoon mp/ebay in de gaten houden en een zoekopdracht maken. Moet zeggen dat ik al jaren op stopwatches zoek en volgens mij nog nooit een Invicta ben tegengekomen. Weet dus zelfs ook niet of ze er wel zijn :thinking:

Die zijn er wel hoor! :+1:t2::blush: zal straks ff iets delen!

1 like

Ben benieuwd!!

Dat heb ik ook. Graag meer foto’s van deze mooie merken !

1 like

Dan moet je even op mijn profiel kijken en wat topics etc lezen die ik in het verleden heb gemaakt. Ik heb veel hier wel gedeeld en laten zien, is te veel om in een antwoord te laten zien :upside_down_face:. Maar zal vd week wellicht weer eens wat groepsportretjes maken als ik tijd voor heb.

8 likes

9 likes

Pm gestuurd

Bijna driehonderd jaar geleden werden al zakhorloge gedragen.
Hier een “onion” zoals dat in Engeland werd genoemd.
De aandrijving van dit snek spillegang uurwerk gebeurd met een ketting verbinding tussen de veertrommel en conisch aandrijfwiel. Het werd opgewonden met een sleuteltje. Om de wijzers te verzetten werd hetzelfde sleuteltje gebruikt aan de voorkant op de as waarop de wijzers zaten.

18 likes