Show hier je ZAKHORLOGE (wat voor een dan ook. :) )

Iemand die weet waar ik van die oude merkjes kan checken?

2 likes

mikrolisk.de

3 likes

Ik heb totaal niets met zakhorloges maar die kronen er van zijn soms echt genieten :hugs:

8 likes

Ik was aan het Google en volgens mij las ik dat dit logo van de voorloper van AS is? Klopt dat? EBouches trust

2 likes

Geen idee waarom ik deze kocht op eBay.
Wellicht intressant voor iemand die hem lopend wil maken.

Weet je iemand? Tag die persoon dan even…

3 likes

Die uurwerkenindustrie is een grote wirwar van overnames en fusies, maar ook het onder eigen label verkopen van andermans uurwerken. Ik kom ook AM uurwerken tegen die ook het Ebauches trust logo dragen. Geen idee hoe het in elkaar steekt. :thinking:

1 like

7 likes

4 likes

4 likes

8 likes

Mooi hoor! :ok_hand:t2:

1 like

Vroeger was dat denk ik niet heel erg belangrijk voor ze. :grimacing:

1 like

Denk ik ook, is alleen voer voor horloge-nerds van tegenwoordig :laughing: :laughing:

1 like

Dit is gewoon een heel mooi zakhorloge.

1 like

Dank u,
Hij loopt nog steeds, geërfd van mijn vader het glaasje is er wel uit.
Maar ik laat hem gewoon gelijk hij is.

Geeft wel risico op beschadiging van de wijzers en wijzerplaat. Ik zou er even een glaasje in laten zetten. Koud kunstje voor een horlogemaker.

Mooi ding inderdaad. :+1:

1 like

Nu je het zegt, ja geen slecht idee.

1 like

Een tijd geleden een W. Rosskopf & Cie zakhorloge gekocht. Had wat aandacht nodig en een nieuwe stift, want die was gebroken (hoe krijg je dat voor elkaar?)

Het zakhorloge heb ik geserviced en @vinwat had gelukkig nog een passende stift voor mij. Die zitten niet geschroefd in de kroon, zoals bij moderne horloges, maar zijn vierkant en erin geperst.
Leuk om aan te werken en helemaal leuk dat ie weer netjes loopt.

Voor:

Na:

15 likes

Hij ziet er nog erg goed uit. De wijzerplaat nog mooi en de minutenwijzer nog helemaal heel. Vaak is dat einde (de fleur-de-lis) afgebroken.

Dat was ook de reden dat ik deze kocht. Vaak zijn de wijzerplaten gebarsten en/of gebroken en de wijzers kapot. Nu ligt ie een laatje tot ie uitgetikt is, want het lijkt wel een HEMA wekker…

2 likes