Poging 1 (gebaseerd op foto)
Niet verkeerd; Resolutie van veel printers is vaak wel aan de lage kant voor dergelijke toepassingen.
Ik zag op YouTube dat je een laserprinter met 1200 x1200 dpi zou moeten gebruiken. Wordt nog even sparen!
Ik heb ooit in het verleden voor modelbouw wel eens transfers geprint met een 600x600 dpi printer; en dat was toch vrij grof; 1200x1200 klinkt al weer een stuk beter
Donkere kleuren gaan overigens beter dan lichte kleuren, dat voordeel heb je hier. Een laserprinter kan niet goed lichte kleuren printen, dus gaat hij gewoon de stipjes verder uit elkaar zetten; dan oogt het gelijk veel grover.
Net binnen. Tissot uit vermoedelijk rond 1864. Tikt ontzettend luid maar wel met een lekker geluid.
Nauwkeurigheid is natuurlijk niet om over naar huis te schrijven en de beat error is allerbelabberdst, maar hij loopt
Hmm, er heeft wel een keer een wat minder ambitieuze horlogemaker aan gezeten; het kompas staat gewoon open omdat de spiraalveer te kort is. Als ik nog een keer een uitdaging zoek moet ik maar eens proberen een nieuwe spiraal te maken.
Dat ding heeft anders wel fraaie wijzers hoor.
Als je zover bent met met de uitdaging, geef dan maar een seintje, ik heb nog wel wat spiralen in een van mijn laatjes die er mogelijk op passen.
Dank voor je aanbod; als ik aan deze toe ben zal ik je een seintje geven
Overigens geen idee of die fraaie wijzers origineel zijn; Tissot’s uit die tijd hebben meestal andere wijzers. Ook bij de wijzerplaat heb ik wat twijfels; daar stond meestal wel Tissot op, maar dat kan ik misschien wel zien als ik die eraf haal; als de pootjes verplaatst zijn weet ik genoeg.
Ja, er wordt afgeknutseld, dus ook in de vroegere jaren.
De wijzerplaat zit nog wel met pootjes vast zo te zien vanaf de uurwerkkant, dus heel slecht hebben ze het dan niet gedaan; ik ben ook wel eens klodders teer tegengekomen als wijzerplaatbevestiging
Voor de liefhebbers hier een paar Hebdomas werkjes.
@Scudo zal deze ook wel mooi vinden. Ik weet dat hij zeker een fraaie bezit.
hier de achterkant.
Hier nog wat oudjes.
Volgens mij heb ik het wel eens eerder gezegd; heel fraai exemplaar
Dankjewel! Ps staat overigens te koop in het Blauw…
Een Fusee werkje, daar heb ik er nog wel de nodige van liggen.
Kijk hier maar eens op deze link; [Onder de kap] - Toon een foto van je vintage binnenwerk!
I Know, maar ik probeer me een beetje tot een merk te beperken, anders is het hek helemaal van de dam.
Ik zie het inderdaad…dat is een beste verzameling!!!
Haha…ja kan ik mij voorstellen. Als ik naar de inhoud van @Vinwat z’n koffers kijk dan krijg ik er een idee bij.
Ja dat soort taferelen probeer ik een beetje te voorkomen
Prachtig! Ik heb misschien wel interesse in 1 of 2, maar dan zou ik eerst graag wat meer foto’s zien. Mocht je kennis hirr voor open staan, stuur maar een pb.