Show hier je ZAKHORLOGE (wat voor een dan ook. :) )

Hier zijn twee Goliath zakhorloges. 65 mm. doorsnede.
gerestaureerd en gaan mee naar de rikketik voor de zakhorloge liefhebbers.

En onder de motorkap ziet het er zo uit.

12 likes

Een nieuw aanwinst. Seiko skyliner uit 66.

Ik begin nu wel heel veel zakhorloges te krijgen. En wat moet je er allemaal mee? Maar ze zijn wel erg mooi allemaal. :grimacing:

11 likes

Aan een haakje in de vitrinekast hangen en er af en toe heerlijk naar staan te kijken? Dat is tenminste wat ik met mijn vintage stopwatch verzameling/verslaving doe :innocent:

2 likes

Het is inderdaad wel leuk om te zien en mee bezig te zijn. Stopwatches heb ik ook nog een hele rits van :sweat_smile: Maar daar moeten er eigenlijk een boel dubbele van weg.

2 likes

Mochten er Minerva’s of leuke ratrrapantes van een ander merk, Seiko bij jou gok ik :sweat_smile: ,tussen zitten, dan mag een PB altijd :wink:

1 like

Ik heb zelfs 1 minerva maar die is stuk. Voor de rest alleen Seiko stopwatches inderdaad.

2 likes

Prachtige zakhorloges hier :ok_hand:
Ik vroeg mij af of iemand dit nog werkelijk gebruikt/draagt of moet ik dit meer als pure verzamelobjecten zien? (zonder praktische functie)

1 like

Vooral dat laatste bij mij, loopt inmiddels wel een beetje uit de hand :sweat_smile:

15 likes

Ik draag de horloges niet maar koester ze wel.

11 likes

@wbcoupe nou wilco gave tissot weer hoor. Art deco periode helemaal goed zoiets.

1 like

Mooooi !

1 like

Ik draag mijn zakhorloges. :upside_down_face: Om mijn nek aan een ketting of slide chain.

3 likes

Dank je, mooie aanvulling van de collectie inderdaad, er hoort gewoon zo’n lekker uitbundig exemplaar tussen :blush::blush:

Ik heb verder maar weinig dergelijke druk bewerkte zakhorloges, het gros is vrij strak vormgegeven, en die ene die ik had was in matige staat. Dus zat ik al langer een beetje te kijken naar een vervanger daarvan, maar vaak waren ze ook slecht of veel te duur. Maar deze was perfect en goed geprijsd :sunglasses:

1 like

6 likes

Daar zijn ze ook voor gemaakt !!!

1 like

7 likes

Dat mag met recht een “collectie” heten! :innocent:

1 like

Leuk om te horen. Een iPhone is in wezen ook een zakhorloge natuurlijk

2 likes

Ja, alleen zit die dan weer in mijn tas. :joy:

1 like

Mooie 18e eeuwse snek heb je daar hangen ben daar dol op.

1 like