Show hier je ZAKHORLOGE (wat voor een dan ook. :) )

Heb ik geen kennis en ervaring mee. Want een nieuw glas is bij Seiko is meestal gewoon het juiste OEM glas kopen :sweat_smile:

2 likes

Die luxe heb ik zelden, dus ik heb er al wel de nodige ervaring mee :grin:

1 like

Ik zoek eigenlijk nog een mooie ketting voor deze schoonheid uit 1932

10 likes

Kollega’s

Kennis van mij is , van vader op zoon , in het bezit van dit Waltham zakhorloge, zijn vraag is meer info over dit horloge en waarde voor evt verzekering. Dit horloge gaat over op zijn zoon, vandaar.
Bijvoorbaat dank,

Jaap

5 likes

Kun je nog wat meer foto’s maken van het uurwerk.

Deze nog

3 likes

Jouw/jullie waltham dateert van 1915 en als je op de pagina staat van mijn linkje, kun je op click here drukken om naar pagina’s te gaan waar verkoop bedragen staan.

Bloedstollend …

zal hem de link doorsturen, is in ieder geval een oud zakhorloge :grinning:
bedankt zover

Hoi Wilko, dit houten opberg doosje is zeker een bekende in de wereld van de porte-montres.
Het is een uit de hand gelopen winterse bezigheid geweest van de boeren in gebieden waar men in de winter bijna niet buiten kwam, de dieren waren op stal en er moest ook wat geld worden verdient.

Dus ging men aan de slag met houtsnijwerk wat kon worden verkocht aan rondreizende koopmanlieden die o.a. handelaars waren van uurwerken en tevens thuiswerkende ambachtslieden bezochten om onderdelen aan te leveren om o.a. zakhorloges in elkaar te monteren. Indertijd werden ook veel hangklokken in de thuis branche geproduceerd, met name koekoeksklokken.

Dus dit displaydoorsje is een vroegtijdig ambachtelijk houtsnij werkje, de artistieke inslag van de makers bepaalde o.a. de prijs.

Leuk ding overigens.
dixi

2 likes

Als je wil stuur dan even en PB, een vervangend plexi glas is er gemakkelijk in te monteren.

Dank voor de info. Jij zit al wat langer in deze wereld dus je hebt ongetwijfeld al meer zien langskomen dan ik :blush: Het kwam op mij ook over als een stukje handwerk.

1 like

Ik heb van dit model heel veel gehad, veel weer weggegeven en/of verkocht met een bijpassend zakhorloge.

Maar ik laat hier nog een paar zien van dit model wat ik nog heb;

Hier nog een aardige volgens mij ook huisvleit maar dan uit China;

De volgende komt uit Indonesië;

En dan nog een simpele zonder opschmuk;

Ook huisvlijt voor de toeristen markt was in sommige plaatsen een aardige bijverdienste;


12 likes

Prachtige collectie :ok_hand: :ok_hand:
Die eerste paar zijn inderdaad van hetzelfde model als de mijne. Sommige hebben zelfs hetzelfde probleem van de deels losgelaten achterkant :grin:

Na het trieste kattennieuws van vandaag, wel weer blij met drie echt leuke Minerva NA’s:

Eenmaal een jaren 70 yachting, voor zeilwedstrijden, geflankeerd door 2 echte NOS, ook jaren 70, stopwatches. Originele tags, verpakkingsplastic en zelfs de doosjes zien er nog uit alsof ze net uit de fabriek komen!

9 likes

18 likes

Wauw :star_struck:

1 like

heel mooi !!!

1 like

Dit oude zakhorloge vond ik op een japanse veiling site en is nog lang niet binnen.
Het is een opknapper van het merk Trusty, dit merk gebruikte vaak Tavannes/Cyma uurwerken.
Bouwjaar schat ik op 1890-1900.

8 likes

8 likes