Show hier je ZAKHORLOGE (wat voor een dan ook. :) )

Cross post; update van de collectie:
Zijn er stiekem toch weer de nodige bij gekomen :innocent:

12 likes

10 likes

Ik weet zeker dat het zakhorloge een comeback gaat maken. Het kan niet zo zijn dat sommige pareltjes voorbestemd zijn voor een laatje of kastje.

4 likes

:grinning:

14 likes

als je in plaats van een strakke balpen er een mooie klassieke vulpen bij legt dan wordt het plaatje volmaakt.

2 likes

heb je van deze ook een foto van het uurwerk ? gaan ze deze ook opnieuw uitbrengen ? retro is toch in ?

1 like

Zitten mooie exemplaren tussen zeg :ok_hand:

2 likes

Dank je :blush: :pray:

2 likes

En speciaal voor @bertb een uurwerkplaatje; van het kleinste zakhorloge dat ik heb, 14k Tissot dameszakhorloge uit 1903: :innocent: :wink:

13 likes

mooi !

1 like

wij zijn op dit forum dol op foto’s van onze mooie horloges. ik ben zelf een fan van zakhorloges en vooral van de mooie uurwerken die daar in zitten.

4 likes

Het zijn inderdaad vaak ware kunstwerkjes die in die oude zakhorloges zitten :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Het model word tot op de dag van vandaag gemaakt, zij het met quartz uurwerk (svbr003)
Van het mechanische model voor die van mij is een heruitgave geweest (scvr001)

8 likes

Ik heb een prachtige Palerma!
Jaren terug gekregen van mijn lieftallige oom @anon34385602 :sunglasses:

11 likes

toestand nu en vorig jaar
breguetveer vervangen, opwindveer vervangen, mineraalglas geplaatst en wijzers

16 likes

mogen we ook nog foto’s zien van het uurwerk ?

1 like

redacted…

10 likes

Mooi !

1 like

Op 5 mei was er ook in huize Richard een klein feestje.
DHL bezorgde mij een Victoriaanse, 925 zilveren zakhorloge ketting en een Victoriaans, 925 zilver, Engels Levian Improved Patent Lever zakhorloge, voorzien van zilverkeurmerken uit Chester 1900.
Horloge is een flinke jongen. Diameter 56 mm, vrij dik en een gewicht van 158 gram.
De ketting heeft een lengte van 40,5, inclusief de tob en een gewicht van 68 gram. In de zilveren tob is een fourpence verwerkt, die aan een zijde is verguld en aan de andere zijde is beschilderd. Fourpence komt ui 1877.
Leuke set dacht ik zo. Samen 226 gram, maar gelukkig niet om de pols.

21 likes

Mooi, en iedere schakel een zilverkeur.

3 likes