Show hier je zelfbouw horloge

Vandaag afgemaakt, werkend gekregen en andere wijzers geplaatst… zo opgelucht dat het me gelukt is haha :joy:

12 likes

Deze vanmorgen in elkaar geflanst rond Nh35 uurwerkje

Helaas is de Secondenwijzer verloren gegaan

5 likes

15 likes

Ok die is leuk!

1 like

Kun je er iets over toelichten? Heb je die kast zelf gemaakt? Welk uurwerk zit erin? Waar komen de wijzerplaat en wijzers vandaan? Etc.

2 likes

Alle onderdelen gekocht op AliX, zelf in elkaar geflanst :smile: simpele Seiko NH35 uurwerk

2 likes

Cool ding geworden :sunglasses:

1 like

Voor wie nieuwsgierig is, net als ik.
Ik heb effe gezocht op Ali:

3 likes

sddefault

Heb onlangs op AliExpress onderdelen voor deze gekocht, obv van Youtube video van Eliott Coll, misschien wel gekend in dit topic. Ik weet dat ie “wat weg heeft” van een Explorer II maar leek me een leuke om mee te beginnen, ook leuk met GMT obv NH34.
Ik kijk er erg naar uit om hem in elkaar te steken, als het meevalt wil ik er wel nog wat doen, dan misschien wat origineler…

2 likes

Vandaag mijn DIY wijzerplaat :point_up_2: er even bij gepakt en van een nieuwe laklaag voorzien. De afwerking ervan was nog niet volledig naar mijn zin.

Net gespoten, dus de lak vlakt nog wat uit. Over ± een week natschuren naar korrel 3000 (a.k.a korrel ‘natte krant’) en dan polijsten.

Tegelijkertijd een vergelijkbaar exemplaar gemaakt, maar dan met behulp van epoxy. Dit werkt een stuk sneller dan lak en hardt uit onder een UV-lamp. Na uitharding vlak geschuurd en eveneens een UV-werende blanke laklaag (want epoxy vergeelt) aangebracht.

Benieuwd hoe het eindresultaat wordt.

7 likes

Een van mijn favoriete YouTube channels

Ik ook zeker, beide zijn prachtig

1 like

Wijzerplaat wil ik nog veranderen.

2 likes