Even wat kiekjes uit de oude doos. De rode was wel tof met rood ontspiegeld saffier. Ondertussen hebben ze allemaal het nest alweer verlaten.
Dit is 'm geworden! Ben er heel tevreden mee en makkelijker in elkaar te steken dan verwacht. Ik dacht dat de secondewijzer onmogelijk zou zijn met mijn beefhanden maar in een paar minuutjes alle wijzers op hun plaats gekregen. NH34a uurwerk van AliExpress (34 euro) houdt heel goed de tijd voor die prijs. Loopt na 5 dagen zo’n 40 seconden achter, daarmee doet hij het wat beter dan mijn Timex die 3 keer meer kostte. Ook van de case ben ik aangenaam verrast, deze is in staal, heeft een aangenaam gewicht en de brushed finish ziet er mooi uit. In totaal zo’n 130 euro betaald denk ik, waarvan 35-40 aan gereedschap. Heb nu een DJ-geïnspireerd projectje op het oog.
Zelf eens een horloge in elkaar steken kan ik de meeste liefhebbers zeker aanraden!
Echt heel bijzonder!
Afleesbaarheid nul maar wel heel mooi. Zelf wijzerplaat gemaakt? Of samengesteld? Stevige seventies vibes met die kast
IWC Portugieser cijfers en wijzers.
Ziet er strak uit, alleen voelt het alsof er iets ‘mist’ op de plaat.
Glasbodem is wel erg groot, wat ik heel mooi vind.
Daar lijken de plaat en wijzers inderdaad erg op te zijn geïnspireerd. De “leegte” wordt door de nieuwe eigenaar juist gewaardeerd, is een smaakdingetje…
Zomers genoeg om deze gele rakker weer eens van de bodem van de la te grabbelen. Als ik straks wat gesetteld ben in m’n nieuwe huis ga ik op zoek naar een beter passend setje wijzers (tikje smaller maar ongeveer dezelfde vorm)
Ik zie nu dat dit alweer bijna een jaar geleden is. Nog steeds draag ik ‘m regelmatig. Na een verhuizing loopt de verbouwing nu bijna op z’n einde en dan kan ik eindelijk weer met dit soort prullendingetjes gaan bezig houden.
Slecht licht, maar hierbij een poging tot posten van…
Vacheron Constatin-style kast, verder vrije interpretatie.
Heeft goed uitgepakt👌. Zwarte wijzers voor contrast zou ook goed werken. Beetje zoals bij een c-shape Connie