Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel II

Heel leuk ontwerp, dat ik overigens al jaren zoek, maar nog niet heb kunnen vinden (althans, een goed werkend exemplaar).

Ook het Roemeense Orex heeft zo’n quartz:


Het is letterlijk de tijd aflezen, zoals hier tien voor zes :smiley:

Veel plezier met jouw Slava :+1:

4 likes


Scuba dude vandaag.
Groeten,
Marijn

13 likes

12 likes

Nice! Die band is sowieso erg mooi (nog bedankt voor de tip).

Ik heb deze band ook gemonteerd gehad op mijn scuba dude (710 case), maar de endlinks hadden niet voldoende ruimte om met de band mee te ‘kantelen’ en bleven daardoor naar buiten steken. Daar lijk jij geen last van te hebben? Of heb je de endlinks bewerkt?

1 like

Er is wel wat contact en wrijving, maar aan de pols heb ik er helemaal geen last van en ziet het er prima uit. Maar je hebt er gelijk in, dat het geen ideale fit is.

1 like

Vandaag een kleurige Cornavin om.

15 likes

Sturmanskie Gagarin met Poljot 2609 handwinder. Gisteren binnen gekomen uit Duitsland, gekocht bij Yuri Levenberg. Ik vind het een leuk ding. :sunglasses::+1:

17 likes

Eerst de zwarte verkopen en dan gewoon de andere kleur terugnemen? :grinning:

1 like

Haha… inderdaad ja, ik vind deze kleur veel leuker. Het horloge is trouwens iets anders dan die zwarte, als we het over details hebben. Die zwarte had een screw down crown, wat ik niet fijn vind bij een handwinder. Deze heeft gewoon zo’n platte kroon net als de oorspronkelijke ook had. :slightly_smiling_face:

1 like

@Klokkengek , lekker hoor.

13 likes

Behoorlijk opvallende verschijning, maar ik vind 'm erg mooi!

Toch ook weer zo typisch Sovjet - je kan er niet je vinger op leggen, maar je herkent het gelijk.

1 like

Ah kijk dat wist ik niet. Ik ken de zalm en zwarte plaat verschillen, met daarnaast de titanium variant als materiaal uitzondering.
Heeft deze wel hetzelfde caliber (weet zo uit mijn hoofd niet het caliber in de zwarte)?

1 like

Dank je wel! :blush: Die jij daar neerzet is een beauty! :heart_eyes:

1 like

Bij mijn weten wel ja, de bekende 2609, maar ik zou er geen eed op durven zweren. Moet het even nakijken, misschien in mijn oude advertentie van de zwarte. :grimacing::wink:

1 like

Sorry, mobiel webgebruik en erg lui :joy:
Plaatje om het goed te maken.

7 likes

Mooi gefotografeerd! :+1:

1 like

Mooi! :slightly_smiling_face: Ik heb het even na gekeken en die zwarte was inderdaad ook een 2609 uurwerkje. Exact hetzelfde dus, maar ik vind deze mooier met zijn bijzondere wijzerplaat en gewone kroon op de kast.

1 like

Mooie uitvoering, hou van dat zwart. OSC kroon?

1 like

Geheel origineel op de band na.

Raketa uit de jaren 80

18 likes