Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel II

vandaag aangekomen vanuit Italië :exploding_head: super blij met m’n eerste vintage automaat handwinder !

valt kleiner uit dan ik had gedacht/gehoopt. Is in prima staat. nu nog even kijkenhoe goed hij de tijd weet te onthouden

13 likes

Handwinder bedoel je?

3 likes

Inderdaad, 17 камней. Leuk horloge!

ah - ik las verschillende berichten. Sommige zijn handwinder én automaat. maar deze reeks is dus enkel handwinder?
hoe kan ik het jaar achterhalen?

Prachtig!

De calibers in de meeste Vostoks (afgezonderd van de calibers met complicatie) die je hier ziet zijn de 2414-17j-datum-handw, 2209-18j-geendatum-handw, 2409-17j-geendatum-handw, 2415-31j-geendatum-autom, 2416-21j-datum-autom en de 2416b-31j-datum-autom.

Je kunt dus aan de wijzerplaat vaak zien welk caliber er in zou moeten zitten. Wat niet wegneemt dat er nogal eens me gerommeld wordt en het zomaar anders zou kunnen zijn.

1 like

ik vind ‘m nog steeds leuk :grinning: raketa worldtimer, goroda

10 likes

Die staat op mijn verlanglijstje

Ik hoop het niet voor je, want dan staat hij stil :wink:

1 like

Oh, het jaartal is lastig te achterhalen bij Vostoks. Het serienummer lijkt geen relatie te hebben met het jaartal van productie. Gezien de wijzerplaat Сделано в СССР vermeld is deze waarschijnlijk van voor 1991 (hoewel oude voorraden schijnbaar ook na het opbreken van de Sovjet-Unie nog gebruikt werden).

Een gokje zou dan zijn ergens tussen 1980 en 1990.

Dat is ook mijn hoop :wink: ideaal van 1986.
Is het jaar van Tjernobyl en mijn geboortejaar!

1 like

Ze blijven leuk die paratroopers. Ik geloof niet dat ik nog een 2414 paratrooper heb nu.
Deze Ostwok heb ik op het forum verkocht.

Nu heb ik nog een amphibian variant.

En een hele vreemde komandirskie variant met 2409.

12 likes

Best een mooie kast met die kroon bescherming en fraaie lugs!

1 like

En de Vostok mag weer even rennen :sunglasses:

7 likes

Strela Chrono uit de vroege jaren ‘60! Ook te zien in het blauwe gedeelte :wink:

11 likes

en de andere zat in de bus gisteren. was een stukkie goedkoper, maar lijkt ook goed te tikken! ik heb een rood (USSR :slight_smile: ) bandje erbij besteld.

die groene moet ik eens goed controleren.

9 likes

Mooi! En een klassieker. En genoeg patina om leeftijd te bewijzen. :wink:

1 like

Zag m staan, heb er vannacht nog over gedroomd.
Hij is super mooi, maar valt een beetje buiten budget helaas.

Hallo Allemaal,
Heeft toevallig iemand nog een standaard 710 bezel liggen? ik zoek er eentje. RVS of verchroomd maakt me niet uit. Ik zoek hem om mijn Tereshkova commemorative weer origineel te maken. Het gaat dus om zo’n 10, 20, 30, 40, 50 bezel. Niet om de bezel met de stippen.
Ik hoor het wel
Groeten,
Marijn

Op Ebay

1 like