Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel II

:grinning: ik kreeg via MP een melding dat hij verkocht was.
Mooi om hem hier dan terug te zien.:+1:

1 like

Oranje is wel cool, ik heb ooit deze gemaakt:

7 likes

De deal was ook snel beklonken. Hij ging akkoord met mijn eerste bod.

Gaaf ding man :+1:
Heb je die nog? Mooie gebrushde 710 case zo te zien.

1 like

Die is leuk! :+1:

1 like

Was één van mijn eerste Amphibia’s. En de eerste die ik heb gebrushed.
Ik heb hem niet meer, achteraf wel spijt dat ik hem verkocht heb.

De Vostok bij de hoorns gepakt.

Best tevreden over. Nieuwe impuls om de fraaie 119 ( Let op de sunburst borsteling op de kast en de scherpe lijnen) vaker te gaan dragen. Band met dank aan @BG1!

5 likes

Weet iemand meer over deze Slava? https://www.ebay.com/itm/NEW-AUTOMATIC-OLD-STOCK-USSR-SLAVA-2427-MOVEMENT-MENS-WATCH-DOUBLE-CALENDAR-/322260757092?nav=SEARCH

Echt? Nep? Natuurlijk moeilijk te beoordelen zonder foto van 't uurwerk maar misschien is het een gebruikelijk (oud) ontwerp.

Zojuist is mijn Vostok Desert Shield binnengekomen en wauw wat is hij geweldig. Echt geen woorden voor. Vrijwel geen kras op te bekennen en dan zo een patina. De vlag en zwaarden zijn niet verkleurd. Bedankt @BG1.

15 likes

Mooi man!

1 like

Ik heb niet meteen argwaan bij deze. 2427 is een day date automatisch caliber. Dat zou kunnen kloppen. Aantal jewels is bij veel beschrijvingen wat wisselend. Ik zie bij deze al 26 en 25 genoemd. 27 komt ook veel voor. Als ik naar zijn andere items kijk, lijkt dat ook mooi spul. Kijk naar de recenties ook. Ik verwacht niet dat het interessant is een fake te maken voor een 80 euro horloge.
Leuk ding dat wel.

2 likes

Ik zie deze wijzerplaat normaal gesproken in een andere behuizing. Ik gok op franken.

3 likes

Ben het met je eens, rare combinatie zo met dat blauw / wit

1 like

Ok dat wist ik niet. Een franken is snel gemaakt inderdaad. Hier ga ik dan ook mee.

1 like

Ziet er strak uit hoor.

1 like

Volgens mij hebben al die oudjes gelige wijzers als ik zo google.
De nieuwe van Meranom niet.

1 like

Geniet ervan in goede gezondheid! En die vanille verkleurde lume, zeker in combinatie met een nog gave wijzerplaat is zo cool!

(Btw ik heb er nog eentje die weg mag :thinking:)

2 likes

Ik houd inderdaad twijfels, en die zullen waarschijnlijk blijven. Lekker laten gaan dus!

Het zette me wel aan het denken: wat is nou zo erg aan een frankenwatch als je 'm leuk vindt… Ik denk dat je met vintage (sovjets) toch een stukje geschiedenis wil dragen.

Daar is niks mis mee, zolang je maar op de hoogte bent :grinning:

Dit is geen origineel model, of wel? Nog nooit gezien. :slight_smile:

Lijkt een K-65 variant. De lumen zullen wel erg goed zijn. Dat zijn ze bij mijn K-65 namelijk ook. :smiley:

1 like