Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel II

Ook goedemorgen, was je op de R…tik?
Ik ook maar ben weer thuis.
Weinig russen en mooie deal gemist. Alleraardigste dame kocht net voor mij van een Duitse handelaar 3 Amphibia’s voor €60,00. Jammer jammer jammer.

2 likes

Hoi Dirk. Nee was niet op de rikketik. Ben een keer geweest en vond het toen wat tegenvallen.

Maar ja, heeft toch ook wel wat, …dat “Je weet nooit wat je ineens ziet liggen”. …Zoals jij nu had. Jammer dat het net fout ging.

Zo kwam Bas ineens de super zeldzame “radiation” Poljot 3133 tegen. Niet eens belachelijk duur.

2 likes

7 likes

Dat meen je niet!! Wat een gelukje, zeg. Fantastisch voor Bas. Voor mij toch weer een reden om te gaan. Maar misschien makkelijk praten als Houten (voor mij) om de hoek ligt.

1 like

kon helaas vandaag niet naar de rikketik, waren er nog leuke Russen te scoren?

1 like

Scheelt wel iets. Ik moet eerst 5 kwartier rijden. :grin:

Maar ik ga in het najaar waarschijnlijk wel weer eens. Krijg er al weer een beetje zin in.

1 like

Klopt! Maar het was wel serieux geld hoor @Omega_73

1 like

Nops! Alhoewel ik op dit moment in elke Vostok 420 kast een titanium 627 Amphibia meen te herkennen! :stuck_out_tongue_winking_eye:

Kan iemand mij eens zo’n 627 titanium amphibia in het echt tonen! Of in ieder geval een fotootje naast een 420 maken?

1 like

.??
Zo iets @BG1 Bas?
Lijkt me lastig ze in “het wild” te herkennen. Iets grijzer van kleur. Kast lijkt iets breder en dikkere lugs? En lichter, maar kun je dat duidelijk voelen?

2 likes

Jammer dat er niets leuks te scoren viel, hoop dat je er nog een leuk uitje van hebt gemaakt. :grinning:
Ik ga morgen toch al foto’s maken van de titan voor verkoop. Plaats ik ze gelijk hier voor de duidelijkheid. In feite gewoon een bredere 420 maar door het gebruik van Titanium een stukje lichter van gewicht.

2 likes

Excuus, dat heb ik vaker, dat horloges goedkoper worden in mijn herinnering als het langer geleden is. Vooral die van mijzelf. :sweat_smile:

1 like

Graag! Hierbij de metingen en de foto’s van een 627 titanium links en een 420 staal rechts van een relatie van mij, een Amerikaan van Oekraïense origine. Hij is ook benieuwd naar jouw meetresultaat omdat her en der de Ti Amphibia als 43mm doorsnee wordt omschreven.


5 likes

Hoop dat het zo duidelijk is :slight_smile:

5 likes

Mijn Amphibia loopt ongeveer tien minuten per dag voor, veel te veel natuurlijk, maar hoe laat ik hem langzamer lopen?

2 likes

Kun je toch doen door “gewoon” dat heveltje aan dat + - geval te verstellen.
Je ziet waarschijnlijk al aan de vaktermen die ik gebruik dat ik er de ballen verstand van heb maar ik gok dat ik in de buurt zit.

1 like

demagnetiseren en een servicebeurtje doet wonderen…of een nieuw uurwerkje (das goedkoper dan servicen tenzij je het zelf doet…)

1 like

Ik doe even mee. Heb er 4 waarvan ik er 3 heb opgemeten. Geen digitale schuifmaat dus getallen achter de komma zijn op het oog.

lug2lug : 48,2/48.6/48.9mm
lug : 3.1 tot 3.6mm (lugs zijn op dezelfde kast zelfs afwijkend/ongelijk)
breedte zonder kroon : 42.2/42.4/42.6mm
breedte met kroon : 44.9/44.9/45.0mm
lug breedte : 18mm

7 likes

Van mij krijg je twee likes: eentje voor de moeite en de informatie, en eentje voor de kunstzinnige papegaai. :ok_hand:

5 likes

Dank je, ik zal hem aan mijn dochter doorgeven, overigens heb ik het vermoeden dat het een draak is. :smiley:

1 like

Uw dochter?

:joy:

8 likes