Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel II

De claim is in mijn voordeel beslist :muscle:t3:
Nu maar wachten op het horloge van Komandirskie.com, die laat hopelijk niet zo lang op zich wachten.

5 likes

Nieuwe Komandirskie. De 68 kast. Wat vinden jullie?


8000 roebel. Zeg maar 120 euro
Vind hem wel aardig. Maar niet aardig genoeg om ook daadwerkelijk te kopen.

Diameter: 39mm
Hoogte:11mm

Ook verguld verkrijgbaar:

6 likes

Inderdaad, best aardig. Strakke wijzerplaat. Mooie maat ook. Niet te groot. Uurwerk met zicht venster, ook leuk. Maar ik zou hem ook niet kopen. Niet bijzonder genoeg.

4 likes

Zag hem ook voorbij kopen. Pas deze gemaakt, die rode deed me eraan denken.

Alleen was die van mij (incl mod) €40, en bijzonder. €120 voor dit vind ik dan niet waard.

5 likes

De charme van de ‘gewone’ Komandirskies van 25-40 euro is voor mij dat ze er zo apart (gedateerd?) uitzien. Mooi van lelijkheid of, wat ik vaak te horen krijg, gewoon lelijk.

Dit is meer ‘mainstream’ - wel mooi, betere straps zo te zien, maar zonder dat karakter. OK, misschien ben ik wel vreemd.

2 likes

Generalski! Heet deze geloof ik. Foto Meranom.
Ik snap je wel, daarom zou ik deze, juist wel kopen. Lekker Russische kitsch! :wink:

3 likes

Ja! Zie derde van links! :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Ja leuk op een personeelsfeestje. Mooie set hoor. De stervormige kast moet er beslist nog bij! :blush:

1 like

Ik heb er in totaal 10 ofzo, maar niet een met een stervormige kast. Eigenlijk vind ik 10 stuks al een beetje veel. Waar eindigt het? :roll_eyes:

2 likes

Simpel, bij 20. Daar probeer ik naar terug te komen. :thinking::wink:

( en dan naar ca. 10)

1 like

@Omega_73 Bijna alle Komandirskies hebben een ‘domed crystal’, maar ik heb er ook twee waarbij het vlak is (nee, geen mod). Zie quick & dirty foto. Ook bij jou in de verzameling?

1 like

Foto is wel sfeervol. :wink:

Helaas weet ik dit niet Hans. Heb wat Russen betreft, alleen Amphibia’s, Electronica’s en Poljots. Maar kan maar zo verschil in zitten. Poljot had voor zijn Sturmanskie’s ook 2 soorten glas meen ik.

1 like

Zeg Jan, geef jij ook garantie op die uitspraak? :thinking: :joy:

1 like

" meen ik" zei ik Mark. :wink:

Ik bedoel de oude chrono’s. Van Hans Selles begrepen, en ook gezien, dat er mooi afgeronde glazen zijn van eerste series, en de meer hoekige hoge glazen van de latere. Hans verving die nog al eens.

Oeps jij bedoelde mijn uitspraak van de 20. Excuus.:sweat_smile:

Nee, geef alleen stoep garantie Mark.
Al weer bijna bezweken voor een desert shield van @BG1 , die stuurt mij steeds verleidelijke aanbiedingen. Geeft niet hoor Bas. :wink:

4 likes

Zijn dat niet de 1965 heruitgaven? Waren meen ik een tijd terug bij Meranom te krijgen als ik geloof een limited editions, heb toen nog lopen twijfelen in mijn zoektocht naar een dresswatch. Die 1965 heruitgaven of een Vostok Classic … kwam er achter dat ik eigenlijk nooit in een “dress” situatie terecht kom, dus toen maar niets gekocht, zou persoonlijk voor de Vostok Classic zijn gegaan.

1 like

@Omega_73 zijn legendarische “niet goed, geld weg” garantie! :see_no_evil:

1 like

Eigenlijk kan iedereen die een Valjoux 7733 of 7734 kan servicen ook een Poljot 3133 servicen. In geval van nood heb ik nog wel wat onderdelen liggen. Zelf doe ik het niet meer.

2 likes

Klopt. De oudjes van voor 1980 en de latere grijze zonder te verstellen interne bezel, hebben een domed acryl glas. Precies dat glas kun je bij cousins uk kopen. Zelf vind ik dat glaasje mooier op een 3133 dan de rechthoekige. De totaalhoogte neemt ook nog eens af met 1mm waardoor de kast wat verfijnder overkomt. Ik heb ‘m ook op mijn OKEAH.

3 likes

Ik kreeg ook inderdaad een melding dat ze er waren.
Zelf zou ik hem anders om dragen.
De achterkant spreekt me meer aan dan de voorkant😉

1 like

Kreeg vandaag via de mail vergelijkbaar nieuws van Komandirski.com.
Inderdaad geen modellen met het “wouw” effect dus laat het voor wat het is. De afwerkingen van de kalibers worden potdorie wel steeds mooier, geblauwde (naar ik hoop echte) schoefjes, ect. En dan vind ik 120 euro geen verkeerde prijs. Komandirski, ga zo door!!

2 likes