Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel II

Ja, door die mail kwam ik er achter!
Had trouwens gewild dat ze me ook op de hoogte hadden gebracht van de 170 Amphibia. Met name deze is echt wel heel leuk!

8 likes

Niet dat ik weet. Maar ik ben ook totaal geen kenner in dezen. Wat me wel opvalt is dat deze lijn nog niet beschikbaar is op meranom, dus ik vermoed dat het niet de 65 heruitgave is.

Ja, heel mooi inderdaad!
Hopelijk komen er meer modellen met dit uurwerk!

1 like

Meeste zijn uitverkocht.

Toevallig het model wat je liet zien nog 4 op voorraad op het moment:

Ik zit waarschijnlijk veel te vaak te browsen op Meranom en Komandirskie, hopend op een nieuwe uitgave van een blauwe sunburst scuba dude met ingekaderd datumvenster …

Ook nog even gezocht op YouTube, wist dat ik daar ooit een review van een van de types uit de 1965 heruitgave lijn had gezien.

Blijven leuke horloges … maar heb persoonlijk nog altijd niet echt een noodzaak voor dresswatches

1 like

Je hebt helemaal gelijk!

Ben ik bewust mee gestopt om het aantal horloges in bezit niet op te laten lopen :see_no_evil: Maar ja, als ze dan gaan emailen met “nieuwe” uitgaves, dan moet je natuurlijk wel even kijken.

1 like

Zo wilde ik hem hebben, eindelijk alles binnen.
Bezel: Meranom
Kast: Soviet market
Wijzers: One second closer
Uurwerk/donor horloge: Zenitar
Dial: Komandirskie.com
Band: Cheapestnatostraps


7 likes

Maar ik heb echt nog een mooi exemplaar nodig met blauwe sunburst scubadude en ingekaderd datumvenster … ben inmiddels wel opgehouden met dagelijks kijken.

Blijf het ook in de gaten houden want er verschijnen de laatste tijd weer wijzerplaten met blauwe sunburst bij Vostok … dus wie weet waar ze mee bezig zijn.

5 likes

Succes en alvast veel plezier!

1 like

Oef, wat een mooi ding. Gefeliciteerd!!
Absoluut perfecte aanvulling door te vermelden waar de parts vandaan komen.
Leerzaam voor diegene die toeleveranciers zoeken en aan het begin staan van het modden en voor de ervaren modders leuk te lezen wat je hebt toegepast. Misschien met elkaar deze welkome ongeschreven afspraak dit op dezelfde wijze te doen als je hier iets deelt?

1 like

Thanks.
Ik vergeet het wel eens maar we hebben deze ook:


Daar kun je dat ook mooi in kwijt.
Zal die van mij er ook eens weer droppen.

Pas op, als er een, met kader, op de foto staat, vooral bij webwinkels. Bij doorklikken of navraag blijkt het vaak een oude foto te zijn.

Inderdaad, die fout heb ik zelf, in mijn enthousiasme, eens gemaakt. :wink:

En weer bijgewerkt :wink:



Gepoetst en op 18mm Hirsch leren bandje.

7 likes

Die is flink opgeknapt Janus! :+1:

1 like

Zou zo een bund bandje misstaan? Wat denken jullie? Voelt zo dun dit bandje… Misschien komt doordat ik skx en dat soort gewend ben natuurlijk op nato of staal.

Omdat 18 mm ook wat smal en iel oogt, bij deze stoere horloges, heb ik vaak gevulde zadelleren banden. Zoals deze van zadelleer. (Tip van @BG1 )

Goede horlogebanden winkel ook. Idee?

4 likes

Het is inderdaad bijna zelfde als je laatste foto. Die van mij is ook dik zadelleer. Alleen niet gevuld of zo. Denk dat het ook het idee is hoor.

1 like

Wij hadden paarden thuis. :wink:

2 likes

11 likes

https://documentcloud.adobe.com/link/track?uri=urn%3Aaaid%3Ascds%3AUS%3Ada6709f7-0204-402f-8d6d-b19a4742033d

Zomaar wat

Sputnik eerste serie vandaag

13 likes